Conditii ce trebuie indeplinite pentru a beneficia de garantie

În Romania, garantia se aplica autoturismelor Hyundai in conformitate cu O.G. nr. 21/ 1992 cu toate modificarile si republicarile ulterioare si legea nr. 449 din 12 noiembrie 2003 modificata si republicata, implicit tuturor componentelor si dotarilor de prim montaj, cu care a fost vandut autoturismul si care prezinta defectiuni de fabricatie.

Garantia autoturismului este acordata si asigurata de producator, Hyundai Motor Company, prin intermediul Hyundai Auto Romania si/ sau reprezentantii autorizati Hyundai ai acestuia. Astfel, Hyundai Auto Romania si/ sau reprezentantii autorizati Hyundai ai acestuia isi rezerva dreptul deciziilor finale pentru orice tip de cerere in garantie.

Conditii ce trebuie indeplinite, insa fara a se limita doar la acestea, pentru a beneficia de orice lucrare in garantie:

  • Piesele sau subansamblele defecte sa faca obiectul garantiei.
  • Autoturismul sa fi fost utilizat conform recomandarilor si instructiunilor de intretinere date de producator in MANULUL PROPRIETARULUI.
  • Autoturismul sa nu fi fost modificat, sa nu fi fost folosit pentru activitati de curse sau raliuri, transport marfuri (daca autoturismul nu este destinat acestui scop).
  • Incarcarea autoturismului sa nu depaseasca limitele admise de producator.
  • In PASAPORT-ul SERVICE sa fie evidentiate in mod corect si la zi toate operatiile de service, de intretinere conform planului stabilit de catre producator in MANULUL PROPRIETARULUI.
  • Prezentarea autoturismului la un reprezentat autorizat Hyundai in cel mai scurt timp posibil (maxim 5 zile) de la data aparitiei defectiunii, situatie ce intra în obligatia utilizatorului de a limita efectul defectiunilor, eventual incetarea folosirii autoturimului defect (daca este cazul).
  • Orice piesa remediata sau înlocuita sub incidenta conditiilor de garantie ale autoturismului va beneficia de garantie pe perioada de valabilitate ramasa din garantia aplicabila initial, dar nu mai putin de 24 de luni de la data montarii acesteia.
  • Toate piesele si accesoriile originale Hyundai comercializate/ montate/ inlocuite de Hyundai Auto Romania si/ sau reprezentantii Hyundai sunt garantate, cu exceptia „Ce nu este acoperit de garantie”, 24 de luni de când s-a efectuat înlocuirea sau montarea resectivei piese sau respectivului accesoriu.
  • Reparatiile necesare in perioada de garantie sunt acoperite de garantie, pana la expirarea garantiei autoturismului nou, dar nu mai putin de 24 de luni de la data reparatiei.

ATENTIE! 

Garantia se acorda doar pentru piesele sau subansamblele ce prezinta defecte de fabricatie sau defecte de material. 

NU se acorda garantie pentru defectele aparute ca urmare a uzurii în timp sau a exploatarii necorespunzatoare a autoturismului.

CE NU ESTE ACOPERIT DE GARANTIE

  • Intreg autoturismul daca se constata:
  • o utilizare si o întretinere necorespunzatoare;
  • efectuarea de reparatii necorespunzatoare;
  • absenta unor servicii de întretinere conform PASAPORT SERVICE si/ sau MANUALUL PROPRIETARULUI;
  • alterarea înregistrarii sau înlocuirea aparatului de kilometraj si la care numarul de kilometri parcursi nu poate fi determinat cu exactitate;
  • înlocuirea / montarea de piese de catre alte persoane/ reprezentate service neautorizate Hyundai.
  • Anvelopele care echipeaza un autoturism Hyundai nou sunt garantate direct de catre producatorul acestora. Pentru a beneficia de garantie trebuie sa prezentati anvelopele unui reprezentant autorizat local. Daca este necesar, Hyundai Auto România sau orice reprezentant autorizat Hyundai va poate oferi asistenta pentru orice reclamatie privind anvelopele. Nu se acorda garantie anvelopelor deteriorate în urma unui impact.
  • Orice piesa instalata de catre Proprietar/ Utilizator si pentru care acesta nu are acordul Hyundai Auto România sau a reprezentantului autorizat Hyundai.
  • Orice piese sau costuri de reparatie legate de serviciile de întretinere stabilite si recomandate de producator, înscrise în MANUALUL PROPRIETARULUI si PASAPORT SERVICE.
  • Servicii normale de întretinere, ca reglajul sistemului de directie (paralelism si echilibrare roti), reglarea motorului (sistem alimentare combustibil si injectie), reglarea sistemului de iluminare (faruri), înlocuirea becurilor, sigurantelor, bujiilor, curelelor, a contactelor electrice de orice tip, a discului de ambreiaj, a sabotilor, placutelor si garniturilor de frâna, a filtrelor, lamelelor stergator parbriz/ luneta, a lubrefiantilor si a lichidului de racire.
  • Orice defectiune ce a aparut ca urmare a neprezentarii la service pentru înlaturarea unui defect ce a dus la aparitia celui pentru care se cere lucrarea în garantie.
  • Presupusul defect care nu a rezultat direct din cauza unui defect de fabricatie sau care nu afecteaza calitatea sau functionarea autoturismului.
  • Defecte care decurg din utilizarea de piese si accesorii ne-originale Hyundai, sau utilizarea de lubrifianti, fluide sau combustibili care nu respecta specificatiile recomandate de producator în MANUALUL PROPRIETARULUI si PASAPORT SERVICE.
  • Orice defectiune cauzata de accidente de orice natura ar fi acestea sau care au la baza cauze naturale precum precipitatii, salinitate, grindina, furtuna, traznete, expunere îndelungata la lumina solara, picaturi, etc.
  • Deterioarea vopselei ca urmare:
  • a actiunii factorilor externi: ploi acide, substante chimice, socuri mecanice, excremente pasari, insecte, seva de copaci, precipitatii industriale, sare, grindina, furtuni sau alte calamitati, etc.
  • a actiunilor elementelor aflate pe sosea (nisip, pietris, praf sau moloz) din care rezulta ciobirea stratului de vopsea sau geamurilor.
  • Garantia vopselei si anticoroziune, se acorda doar în urmatoarele conditii:
  • Autoturismul a fost verificat anual de catre un service autorizat Hyundai pentru integritatea stratului de protectie anticoroziv;
  • Autoturismul nu a suferit reparatii ale caroseriei;
  • Stratul de protectie sau vopsea nu au fost deteriorate prin contactul cu obiecte dure.
  • Defecte de aspect exterior, care nu sunt vizibile decât cu execeptia cazului în care sunt amplificate prin intermediul unor mijloace speciale sau care sunt considerate de natura estetica minora, neavând nici un efect de calitate asupra aspectului general al autoturismului, sau care reprezinta finisaje standard anticipate de producator.
  • Geamurile si parbrizul autoturismului dumneavoastra sunt acoperite de garantie doar pentru urmatoarele defecte de fabricatie:
  • decolorari;
  • aparitia de aer intre straturi;
  • defecte optice de reflexie / refractie.
  • Uzura normala a tapiteriei interioare, volanului, manetelor de comanda si a altor elemente care se afla la dispozitia soferului si a pasagerilor.
  • Zgomote sau vibratii cu amplitudine sau frecventa scazuta, care sunt considerate specifice pentru caracteristicile autoturismului.
  • Scurgeri usoare de uleiuri sau lichide care nu influenteaza scaderea semnificativa a nivelului acestor fluide, din zona garniturilor de etanseitate.
  • Decalaje sau orice alte defecte care se incadreza în tolerantele de fabricatie permise si acceptate de catre producator.
  • Pierderi cauzate Propietarului/ Utilizatorului de nefolosirea autoturismului pe perioada de timp cat acesta s-a aflat imobilizat pentru reparatie in service-ul autorizat Hyundai.
  • Cheltuielile suplimentare de cazare, inchirierea unui vehicul si alte cheltuieli de deplasare, pierderea de beneficii sau alte daune ce pot aparea ca urmare a nefolosirii autoturismului.

Top