Clasare in top 5 pentru Hyundai Motorsport dupa un final dramatic in Turul Corsicii

  • Hyundai Motorsport a terminat Turul Corsicii, etapa a 11-a din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) cu doua masini Hyundai i20 WRC in top sapte.
  • Hayden Paddon a incheiat raliul pe locul cinci, iar Dani Sordo s-a clasat pe pozitia a saptea, dupa ce a obtinut a 20-a victorie de proba speciala pentru echipa.
  • Dupa un inceput impresionant, Kevin Abbring a abandonat cursa, dupa iesirea in decor de pe PS8.
Hyundai Motorsport a incheiat Turul Corsicii, etapa a 11-a din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), cu doua masini Hyundai i20 WRC in top sapte. In final, Hayden Paddon a terminat pe locul cinci si a fost cel mai bine clasat pilot Hyundai Motorsport, iar Dani Sordo s-a clasat pe pozitia a saptea, dupa ce a castigat si o proba speciala in ultima zi a raliului.
 
Thierry Neuville a reusit sa termine raliul, insa Kevin Abbring, care se afla in lupta pentru pozitia a cincea, a fost nevoit sa abandoneze, dupa o iesire in decor.
 
Duminica a fost cea mai lunga zi din Turul Corsicii, pilotii avand de parcurs trei probe speciale. Dupa anularea PS2 de vineri si a PS4 de sambata, din cauza ploilor torentiale, au ramas in total doar sapte probe speciale.
 
La fel ca si pana acum, alegerea pneurilor a fost factorul decisiv pe cele trei probe de duminica. Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) a inceput ziua cu al treilea timp pe prima proba si in final s-a clasat pe pozitia a cincea, un rezultat excelent pe asfalt pentru el.
 

„Am reusit sa ne imbunatatim mult stilul de pilotaj pe asfalt in acest weekend. Mai avem mult de lucru, dar tinand cont de conditiile din acest raliu sunt multumit cu rezultatul final. Am pierdut mult timp pe probele de vineri si, sincer, nu ma asteptam sa mai ajung in primii cinci. Duminica a fost o zi lunga si dificila, dar am reusit sa-mi intru in ritm si am invatat o lectie importanta. Am avut timpi buni pe fiecare proba si am adunat puncte importante aici. Sunt multumit de rezultat si acum voi aborda Raliul Spaniei cu si mai multa incredere”, a spus Paddon.

 

Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC) a avut un ritm competitiv pe tot parcursul weekendului, inclusiv o victorie pe PS 8 (41,46 km - Zérubia-Martini). O janta rupta in timpul probei de vineri dupa amiaza, dupa ce a lovit un bolovan, l-a impiedicat insa pe spaniol sa se lupte pentru o pozitie mai buna in Turul Corsicii.

 

„Am rupt o janta in prima zi si am pierdut peste doua minute. Fara aceasta problema am fi putut obtine aici un rezultat excelent. Daca ma uit la timpii din weekend si, in special, la cei de duminica, sunt sigur ca puteam prinde podiumul aici. Dar, chiar si asa, am invatat multe si acest lucru este cel mai important. Echipa a facut o treaba buna in Corsica si acum abia astept sa iau startul in Raliul Spaniei, cursa mea de casa”, a spus Sordo.

 
Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) a terminat Turul Corsicii intr-o nota pozitiva. Dupa abandonul de vineri, belgianul a revenit in cursa si a incercat sa recupereze cat mai multe pozitii.
 

„Sunt multumit de modul in care am terminat raliul, chiar daca nu am obtinut rezultatul pe care ni l-am propus. Duminica m-am simtit mult mai bine si acest lucru este important pentru viitor. Conditiile de aici au fost foarte solicitante si echipa a reactionat eficient la toate schimbarile de situatie. Desigur, evolutia mea a fost influentata de abandonul de vineri si nu am putut aduna mai multe puncte pentru echipa, din pacate. Am invatat insa multe si vom ataca in Spania”, a spus Neuville.

 
Pentru Kevin Abbring (#10 Hyundai i20 WRC) raliul s-a terminat pe speciala a opta, dupa o iesire in decor. Olandezul a avut insa un inceput impresionant. Dupa prima zi se afla pe locul secund, iar in momentul abandonului ocupa pozitia a cincea.
 

„Sunt foarte dezamagit ca am abandonat aici. Voiam sa obtin un rezultat cat mai bun, dar din pacate dictarea pe speciala a opta a fost prea rapida. Am iesit in decor si chiar daca masina nu a fost avariata foarte tare, nu am putut pleca de acolo. A fost un final cu ghinion, dar pana atunci am avut un ritm bun si trebuie sa invat cat mai multe din aceasta experienta. Urmatoarea participare alaturi de echipa va fi in Raliul Marii Britanii si voi incerca sa obtin un rezultat cat mai bun acolo”, a spus Abbring.

 
Dupa Turul Corsicii, lupta in clasamentul constructorilor a devenit si mai intensa. Hyundai Motorsport se afla acum la un punct de pozitia a doua si se va lupta pana la finalul sezonului pentru a-si atinge obiectivele.
 

„A fost un weekend in care am tras concluzii pozitive chiar daca a fost un raliu dificil pentru toata lumea. Dupa un inceput cu probleme, finalul a fost unul bun cu doua echipaje figurand in top sapte. Hayden a terminat pe cinci, iar Dani pe sapte, ambii reusind sa-si imbunatateasca constant performantele. La fel si Thierry, dupa abandonul de vineri, a revenit pe final si si-a recastigat increderea pentru urmatoarele etape. Din pacate, Kevin nu a reusit sa valorifice evolutia buna din primele doua zile si a abandonat dupa o iesire in decor. A atras insa atentia asupra sa si cred ca experienta de aici il va ajuta in Marea Britanie. Dupa Corsica, am pierdut pozitia a doua in clasamentul constructorilor, dar diferenta este de un singur punct si lupta continua in Spania, unde sper sa obtinem mai multe puncte”, a spus Michel Nandan, directorul echipei.

 
Rezultate - Turul Corsicii 2015

1. J.M Latvala/ M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) 2:39:46.7

2. E. Evans/ D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +43.1

3. A. Mikkelsen/ O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +46.3

4. K. Meeke/ P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +1:33.4

5. H. Paddon/ J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +1:53.6

6. M. Østberg/ J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:59.8

7. D. Sordo/ M. Martí (Hyundai i20 WRC) +2:10.4

8. B. Bouffier/ T. De La Haye (Ford Fiesta RS WRC) +2:12.8

9. S. Sarrazin/ J. J. Renucci (Ford Fiesta RS WRC) +2:39.3​

10. O. Tanak/ R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +3:43.0

 
Clasament general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC)

S. Ogier 238 puncte/ J.M. Latvala 160/ A. Mikkelsen 126/ M. Østberg  98/ T. Neuville 86/ K. Meeke 83/ E. Evans 81/ H. Paddon 66/ O. Tanak 63/ D. Sordo 62/ M. Prokop 33/ K. Al Qassimi 9/ Y. Protasov 8/ J. Hänninen 8/ R. Kubica 8/ N. Al-Attyiah 7/ S. Loeb 6/ A. Al-Kuwari 6/ D. Dominguez 4/ P. Andreucci 4/ E. Lappi 4/ B. Bouffier 4/ N. Fuchs 2/ G. Saba 2/ J. Kopecky 2/ P. Tidemand 2/ S. Sarrazin 2/ J. Ketomaa 1/ F. Villagra 1/ L. Bertelli 1/ S. Lefebvre 1

 
Clasament general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC)
Volkswagen Motorsport 369 puncte/ Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 184/ Hyundai Motorsport 183/ M-Sport World Rally Team 170/ Volkswagen Motorsport II 91/ Hyundai Motorsport N 59/ Jipocar Czech National Team 45/ FWRT SRL 9
 
Despre Hyundai
Hyundai Auto Romania, parte a Grupului Tiriac, este reprezentantul marcii Hyundai in Romania din anul 1994 si aduce pe piata nationala 8 modele Hyundai atat din gama autoturismelor, cat si din cea a autovehiculelor comerciale usoare. Fondata in 1967, Hyundai Motor Company s-a transformat in Hyundai-Kia Automotive Group, care este cotat drept al cincilea producator auto la nivel mondial incepand din anul 2007.