Hyundai Motor prezinta noul parteneriat dezvoltat in colaborare cu galeria de arte Tate

• Hyundai Motor si Tate anunta unul dintre cele mai ample parteneriate, cu un angajament semnificativ pentru industria culturii si artei
• Hyundai Motor va expune anual, in cadrul galeriei Tate Modern din Londra, incepand cu 2015, o serie de instalatii electrice
• Obiectivul Hyundai Motor este de a dezvolta un parteneriat pe termen lung pentru a sprijini industria artei

Hyundai Motor, unul dintre cei mai importanti producatori auto, a anuntat parteneriatul incheiat cu Tate, una dintre cele mai prestigioase galerii de arta din Marea Britanie. Colaborarea se va desfasura pe o perioada de 11 ani (2014 - 2025). In acest context, Hyundai va realiza o serie anuala de instalatii electrice care va fi expusa, incepand cu anul 2015, in celebra sala Turbine, din cadrul galeriei Tate Modern din Londra.

Acest parteneriat – fondat pe angajamentul Hyundai pentru inovatie – este cel mai amplu din istoria Tate. Acesta are ca obiectiv dezvoltarea sustenabila a comunitatii prin integrarea artei contemporane in comunitate.

La conferinta de presa, care a avut loc in incinta Tate Modern, au participat: Secretarul de stat al Marii Britanii pe probleme de cultura, arta, media si sport, Maria Miller, dar si oficialitati precum Vicepresedintele Hyundai Motor, Euisun Chung; Directorul Tate, Nicholas Serota si Directorul Tate Modern, Chris Dercon.

„Hyundai Motor ofera mai mult decat o serie de simple mijloace de transport. Exista o legatura speciala intre modelele Hyundai si posesorii lor. O conexiune asemanatoare se formeaza intre oameni si arta, iar parteneriatul dezvoltat cu Tate are la baza aceasta idee”, a declarat Vicepresedintele Hyundai Motor, Euisun Chung. „Suntem incantati de oportunitatile pe care le avem la dispozitie, dar si de colaborarea pe care o vom dezvolta alaturi de Tate.”

„Ne bucura colaborarea cu Hyundai Motor, astfel vom explora idei creative si inovatoare”, a declarat Directorul Tate, Nicholas Serota. „Angajamentul Hyundai Motor fata de Tate ne ofera oportunitatea de a dezvolta planuri pe o perioada indelungata si, totodata, asigura continuitate pentru comisiile Turbine, din cadrul Tate Modern.”

Inca de la deschiderea oficiala din anul 2008, sala Turbine a gazduit lucrari de arta contemporana cunoscute, care au strans 5 milioane de vizitatori pe an. Modul in care artistii au interpretat spatiul pus la dispozitie a revolutionat perceptia publica asupra artei contemporane. Parteneriatul cu Hyundai le ofera oportunitatea artistilor sa dezvolte noi lucrari pentru aceasta sala unica.

Hyundai va continua asocierea cu Tate Modern pentru a descoperi noi talente in toate colturile lumii. In plus, Hyundai Motor va sprijini cultura si arta in regiuni precum America de Sud, Asia, Orientul Mijlociu, Rusia si Europa de Est.

De asemenea, pentru a marca noul parteneriat, Hyundai Motor, alaturi de centrul Tate din Asia, a sprijinit achizitionarea unei colectii importante pentru muzeu. Aceasta este formata din noua lucrari impresionante, semnate de catre artistul sud-coreean Nam June Paik (1932-2006). Adesea considerat fondatorul artei video, Paik a explorat relatia umanitatii cu tehnologia - radio, televiziune, robotica, informatica. Unul dintre cele mai cunoscute proiecte ale sale a fost prezentat in anul 2010, in cadrul Tate Liverpool, iar recenta achizitie reprezinta prima lucrare din colectia Tate. Cele noua creatii ilustreaza 40 de ani din cariera artistului si vor fi expuse in cadrul Tate Modern in acest an.

Pe langa proiectul Tate, Hyundai Motor a incheiat o colaborare de 10 ani cu MMCA (Muzeul National de Arta Contemporana si Moderna) din Seul, care permite MMCA sa dezvolte noi modalitati de promovare a artistilor locali. Pentru viitor, Hyundai Motor are in vedere dezvoltarea unor parteneriate de lunga durata pentru a sustine industria artei.


Top