Hyundai Shell World Rally participa la Raliul Australiei

  • Dupa dubla istorica din Raliul Germaniei, Hyundai Shell WRT a pornit spre emisfera sudica pentru Raliul Australiei, etapa a zecea din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC)
  • Eroul local Chris Atkinson (Hyundai i20 WRC #8) si neozeelandezul Hayden Paddon (Hyundai i20 WRC #20) vor lua startul alaturi de Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC #7), pilotul principal al echipei
  • Fiind interzise probele in afara Europei, Atkinson si Paddon au testat in Franta pentru a se acomoda pe macadam cu modelul Hyundai i20 WRC

Dupa ce luna trecuta a obtinut o dubla istorica in Raliul Germaniei, echipa Hyundai Shell World Rally participa in etapa din Australia, a zecea din Campionatul Mondial (WRC), raliu care marcheaza si revenirea pe macadam.

Raliul Australiei reprezinta o provocare logistica pentru echipa, fiind cel mai indepartat eveniment din calendar. Dupa Raliul Germaniei, echipa a avut la dispozitie doar cateva zile pentru a incarca materialele, inclusiv masinile si piesele de rezerva, pentru etapa de la antipozi.

Hyundai Shell World Rally Team participa in Raliul Australiei cu trei modele Hyundai i20 WRC. Castigatorii din Germania, Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul, concureaza pe masina cu numarul 7, eroul local Chris Atkinson (copilot Stéphane Prévot) revine alaturi de echipa dupa etapa din Mexic, programata in luna martie, la volanul masinii cu numarul 8, iar neozeelandezul Hayden Paddon (copilot John Kennard) piloteaza masina cu numarul 20.

Raliul Australiei este o etapa pe macadam, desfasurandu-se pe drumuri cu o suprafata mai dura, unele probe fiind sinuoase si inguste, iar altele mai rapide, dar cu obstacole, ceea ce face ca pozitia la start si dictarea sa fie vitale.

Tinand cont ca testele sunt interzise in afara Europei, echipa a avut programata o sesiune de teste in regiunea franceza Vosges, pentru ca Atkinson si Paddon se se acomodeze cu modelul Hyundai i20 WRC pe macadam.

Chiar daca a obtinut prima victorie si prima dubla la doar un an si jumatate de la infiintarea departamentului Hyundai Motorsport, obiectivul principal pentru etapa din Australia este sa finalizeze raliul cu toate cele trei masini si sa acumuleze cat mai multe informatii necesare dezvoltarii in primul sezon din WRC.

„Raliul Australiei nu este o etapa cu atat de multe particularitati ca cea din Finlanda, de exemplu, dar experienta pe astfel de probe reprezinta clar un avantaj. Cei trei piloti ai nostri au aceasta practica, atat Thierry, cat si Hayden participand in trecut la acest raliu. Chris fiind chiar de aici, cunoaste si el foarte bine acest tip de probe. Australia face parte din procesul nostru de dezvoltare, deci obiectivul principal este sa incheie raliul cu toate cele trei unitati. Desigur, ne dorim un rezultat cat mai bun, care sa demonstreze progresele realizate pe parcursul acestui sezon. Din punct de vedere mecanic, Raliul Australiei nu ar trebui sa fie dificil, pentru ca noua versiune a sasiului modelului Hyundai i20 WRC a fost creata pentru a-i imbunatati fiabilitatea. Am testat in conditii similare fara a avea probleme si cred ca suntem bine pregatiti.”

Neuville vine in Australia dupa victoria din Germania, prima din cariera, iar anul trecut a terminat pe podium la antipozi, asa ca isi doreste sa finalizeze si aceasta etapa cu un rezultat pozitiv.

„Nu vom uita niciodata prima victorie, mai ales ca totul a inceput cu un accident. Totusi, trebuie sa ramanem cu picioarele pe pamant si sa ne concentram pe etapa din Australia. Am avut un rezultat bun aici anul trecut si cunosc foarte bine drumurile, asa ca voi incerca sa am o evolutie curata si sa ajung la sosire fara probleme. Nu am avut ocazia sa testam inaintea acestei etape, dar am mers cu modelul i20 WRC in conditii similare”, a declarat Thierry Neuville.

Chiar daca nu a participat niciodata in Raliul Australiei de cand cartierul general a fost mutat in Coffs Harbour, eroul local Atkinson cunoaste foarte bine particularitatile probelor din tara sa natala.

„Cursa de casa este intotdeauna una speciala, iar faptul ca nu am concurat de cativa ani aici face ca acest raliu sa fie si mai important. De la ultima prezenta in Mexic, alaturi de echipa, nu am participat la prea multe raliuri, din pacate, deoarece nimic nu se compara cu timpul petrecut in masina de curse. Am testat doua zile in Franta, pentru etapa din Australia, pentru a ma reacomoda cu modelul Hyundai i20 WRC. Obiectivul meu este sa am o evolutie constanta si sa fiu in postura de a ma lupta pentru un rezultat bun, dar in acelasi timp sunt constient cat este de dificil sa-ti intri in ritm dupa o pauza de sase luni. Masina a fost dezvoltata in directia buna si sunt sigur ca aici sustinerea fanilor australieni va fi foarte mare”, a spus Chris Atkinson.

In 2011, Paddon a castigat titlul din P-WRC in Australia si va incerca sa obtina un rezultat bun si la volanul modelului Hyundai i20 WRC.

„Raliul Australiei este evenimentul pe care-l astept de mult pentru ca este cel mai apropiat de casa. Chiar daca probele speciale sunt diferite fata de cele din Noua Zeelanda, am obtinut rezultate bune aici. Sunt sigur ca multi dintre suporterii nostri vor veni sa ne vada si sper sa le ofer cateva momente de bucurie. Am avut o sesiune buna de teste in Franta, iar echipa a facut progrese importante. In plus, atmosfera este foarte buna dupa rezultatul din Germania. Abia astept sa luam startul si sper sa tinem pasul cu pilotii de top”, a spus si Hayden Paddon.

Raliul Australiei a debutat astazi, 12 septembrie, dupa un Rally Show programat cu o zi inainte, in centrul orasului. Vineri si sambata echipajele vor merge spre sud de Coffs, urmand ca la finalul fiecarei zile sa parcurga Super Speciala Hyundai. O alta provocare o reprezinta si cele doua treceri pe speciala Nambucca, care cu cei peste 49 kilometri este una dintre cele mai lungi din campionat. Duminica sunt programate ultimele sase probe, din cele 20, toate la nord de Coffs.

Hyundai i20 WRC #7

Serie sasiu: 005

Thierry Neuville

Nicolas Gilsoul

Data nasterii

16 iunie 1988

5 februarie 1982

Debutul in WRC

2009, Raliul Cataluniei

2007, Raliul Monte Carlo

Starturi in WRC

42

37

Podiumuri in WRC

10

10

Victorii in WRC

1

1

Starturi in Raliul Australiei

1

1

Rezultate anterioare obtinute in Raliul Australiei

2013: locul 2

2013: locul 2

Hyundai i20 WRC #8

Serie sasiu: 001

Chris Atkinson

Stéphane Prévot

Data nasterii

30  noiembrie 1979

7 ianuarie 1969

Debutul in WRC

2004, Raliul Noii Zeelande

1989, Raliul Marii Britanii

Starturi in WRC

76

159

Podiumuri in WRC

6

17

Victorii in WRC

-

-

Starturi in Raliul Australiei

3

5

Rezultate anterioare obtinute in Raliul Australiei

2004: locul 5 (locul 1 clasa N4), 2005: locul 4, 2006: locul 9

1995: locul 6, 1996: locul 6, 1998: locul 7, 2003: locul 10, 2004: locul 3

Hyundai i20 WRC #20

Serie sasiu: 007

Hayden Paddon

John Kennard

Data nasterii

20 aprilie 1987

11 februarie 1959

Debutul in WRC

2007, Raliul Noii Zeelande

1985, Raliul Finlandei

Starturi in WRC

32

40

Podiumuri in WRC

-

-

Victorii in WRC

-

-

Starturi in Raliul Australiei

3

3

Rezultate anterioare obtinute in Raliul Australiei

2009: locul 9 (locul 1 clasa N4), 2011: locul 6 (locul 1 PWRC), 2013 locul 16 (locul 5 WRC2)

2009: locul 9 (locul 1 clasa N4), 2011: locul 6 (locul 1 PWRC), 2013 locul 16 (locul 5 WRC2)

Despre Hyundai

Hyundai Auto Romania, parte a Grupului Tiriac, este reprezentantul marcii Hyundai in Romania din anul 1994 si aduce pe piata nationala 8 modele Hyundai atat din gama autoturismelor, cat si din cea a autovehiculelor comerciale usoare. Fondata in 1967, Hyundai Motor Company s-a transformat in Hyundai-Kia Automotive Group, care este cotat drept al cincilea producator auto la nivel mondial incepand din anul 2007.


Top