Hyundai Motorsport ramane in lupta pentru un loc pe podium dupa ziua a doua din Raliul Suediei

  • Lider cu un avans de 43 de secunde, Thierry Neuville a lovit un bloc de beton si a distrus directia modelului Hyundai i20 Coupe WRC. Neuville va lua startul duminica in Rally 2
  • Dani Sordo, castigatorul super specialei, a urcat pe locul al patrulea, iar Hayden Paddon se afla pe pozitia a saptea inaintea ultimelor trei probe programate duminica

Pentru a doua oara consecutiv, Hyundai Motorsport a omis sansa de a castiga Raliul Suediei, dupa ce Thierry Neuville, liderul raliului, a facut o greseala pe ultima proba de sambata, super speciala din Karlstad.

Impreuna cu Nicolas Gilsoul, copilotul sau, Neuville a reusit sa-si mareasca avansul in clasamentul general la 43 de secunde, dupa victoria de pe speciala Vargasen. Din pacate, incidentul de pe super speciala, unde Neuville a lovit un bloc de beton, l-a eliminat din top zece, insa belgianul va continua raliul conform regulamentului Rally 2.

Dupa victoria de pe PS15, Dani Sordo si Marc Martí au urcat pe locul al patrulea la general, iar Hayden Paddon si John Kennard au incheiat ziua de sambata pe pozitia a saptea.

Sordo si Martí au inceput ziua pe locul al saptelea, cu obiectivul de a recupera cat mai multe pozitii pana la final. Dupa o evolutie constanta si o victorie pe ultima speciala, echipajul Hyundai Motorsport a ajuns pe pozitia a patra.

„M-am simtit foarte bine pe probele rapide de sambata, dar acum nu pot sa spun decat ca imi pare rau pentru ca Thierry a ratat sansa de a castiga acest raliu. Vargasen este o proba spectaculoasa, in special Colin’s Crest. Pentru duminica obiectivul este sa ne conservam avantajul si sa ajungem la sosire fara alte probleme”, a declarat Dani Sordo.

Paddon si Kennard au inregistrat o zi cu multe probleme. Pe bucla de dimineata cei doi au ramas fara servodirectie, ceea ce i-a costat foarte mult timp pe probele rapide din Suedia. Echipajul a retrogradat pana pe pozitia a zecea, dar in finalul zilei au reusit sa recupereze si ocupa acum locul al saptelea la general.

O zi care nu a inceput tocmai corespunzator, dar care s-a incheiat bine. Prima parte a fost foarte solicitanta din punct de vedere fizic, pentru ca este foarte greu sa mergi fara servodirectie pe aceste probe. Lucrurile s-au schimbat complet dupa trecerea prin parcul de service si sper ca duminica sa putem sa ne bucuram de ultimele trei speciale”, a mentionat Hayden Paddon.

Dupa cele cinci probe castigate vineri, Neuville si Gilsoul inregistrau un avantaj de 28 de secunde. Dupa o iesire in decor, echipajul belgian a omis sansa unei victorii pe zapada din Suedia.

A fost un final brusc intr-un raliu in care totul a mers foarte bine. Sambata nu am riscat foarte mult pentru ca nu voiam sa se repete situatia din Monte-Carlo, dar in final exact acest lucru s-a intamplat. Stim ca avem potentialul sa castigam raliuri cu modelul Hyundai i20 Coupe WRC si sunt sigur ca acest lucru se va intampla curand. Vom reveni duminica in Rally 2 pentru a acumula punctele din Power Stage si apoi vom continua lupta in Raliul Mexicului”, a adaugat Thierry Neuville.

Hyundai Motorsport a incheiat pe podium in cadrul ultimelor doua editii ale Raliului Suediei, iar Sordo, aflat pe locul al patrulea in ierarhia generala, mai are o sansa la un loc in top trei.

Atunci cand detii un avans de 43 de secunde nu ar trebui sa te opresti pe super speciala. Este o dezamagire mare pentru toti cei din echipa, in special pentru Thierry si Nicolas. S-a confirmat inca o data ca un raliu nu se incheie decat dupa ultima proba si sper ca cei doi sa acumuleze cat mai multe puncte in Power Stage. Pe de alta parte, suntem incantati de potentialul noului model si ne vom concentra si mai mult pe dezvoltarea masinii”, a declarat Michel Nandan, directorul echipei.

Duminica sunt programate trei probe speciale cu o lungime de 58,81 km, ultima dintre ele avand si rol de Power Stage.

REZULTATE RALIUL SUEDIEI (DUPA A DOUA ZI):
1. J. M. Latvala M. Anttila          Toyota Yaris WRC                                2:04:59.3
2. O. Tanak      M. Jarveoja       Ford Fiesta WRC                                  +3.8
3. S. Ogier        J. Ingrassia      Ford Fiesta WRC                                  +16.6
4. D. Sordo      M. Martí           Hyundai i20 Coupe WRC                    1:39.5
5. C. Breen       P. Nagle           Citroën C3 WRC                                  +2:04.5
6. E. Evans       D. Barritt          Ford Fiesta WRC                                 +3:44.7
7. H. Paddon    J. Kennard     Hyundai i20 Coupe WRC                     +5:00.2
8. S. Lefebvre   G. Moreau        Citroën C3 WRC                                   +5:37.0
9. P. Tidemand J. Andersson     Škoda Fabia R5                                     +6:36.7
10. T. Suninen   M. Markkula      Ford Fiesta R5                                      +7:52.9
11. O.C Veiby   S. Skjaermoen   Škoda Fabia R5                                    +7:58.2
12. K. Meeke    P. Nagle             Citroën C3 WRC                                   +9:09.2
13. T. Neuville  N. Gilsoul         Hyundai i20 Coupe WRC                     +9:15.8

Despre Hyundai

Hyundai Auto Romania, parte a Grupului Tiriac, este reprezentantul marcii Hyundai in Romania din anul 1994 si aduce pe piata nationala noua modele Hyundai, atat din gama autoturismelor, cat si din cea a autovehiculelor comerciale usoare. Fondata in 1967, Hyundai Motor Company s-a transformat in Hyundai-Kia Automotive Group, care este cotat drept al cincilea producator auto la nivel mondial incepand din anul 2007.


Top