Noul Hyundai Kona la Salonul Auto de la Frankfurt 2017

„Cu un design avangardist si echipamente de top, Kona a fost conceput pentru a veni in intampinarea clientilor cu un stil de viata dinamic. Este mai mult decat un nou membru al gamei SUV, reprezinta un pas important in vederea indeplinirii obiectivului Hyundai de a deveni producatorul auto asiatic numarul unu pe piata din Europa, pana in anul 2021”, a declarat Thomas A. Schmid, Chief Operating Officer al Hyundai Motor Europa.

Partea frontala integreaza grila tip cascada, parte din noua identitate vizuala Hyundai. Farurile duble - cu lumini de zi de tip LED amplasate deasupra farurilor cu LED – adauga o alura impresionanta. Plafonul in doua nuante si paleta de 10 culori exterioare ofera multiple posibilitati de personalizare.

Kona este disponibil in doua versiuni de motoare turbo pe benzina, de cilindree redusa, caracterizate printr-un cuplu mare la turatii mici si un consum redus de combustibil: T-GDi 1,0 litri si 120 CP (88 kW), cu o cutie de viteze manuala in sase trepte (consum de combustibil in regim combinat: 5.4 – 5.2 l/ 100 km*; emisii de CO2 in regim combinat: 125 - 117 g/ km*) si T-GDi 1,6 litri si 177 CP (130 kW), cu transmisie in sapte trepte si dublu ambreiaj (7DCT) dezvoltata de Hyundai, plus tractiune integrala (consum de combustibil in regim combinat: 6.7 l/ 100 km*; emisii de CO2 in regim combinat: 153 g/ km*). Tractiunea integrala, disponibila optional, transfera pana la 50% din cuplu catre rotile din spate, in situatii speciale (aderenta scazuta). Gama va fi extinsa ulterior cu un nou motor turbodiesel cu patru cilindri, de 1,6 litri, cuplat la o cutie de viteze manuala cu sase trepte sau automata 7DCT.

Optiuni de conectivitate

Noul afisaj Head-Up Display (HUD) reprezinta o premiera pentru Hyundai, prin intermediul ecranului de 8 inchi fiind proiectate detalii relevante in campul vizual al conducatorului auto. HUD asigura lizibilitate excelenta, precum si procesare rapida a informatiilor.

Kona ofera functii de conectivitate variate. Sistemul multimedia cu ecran de 8 inchi, disponibil optional, este compatibil cu Apple CarPlay si Android Auto si include un suport pentru incarcare wireless prin inductie (standard Qi) pentru telefoane tip smartphone compatibile. Sistemul beneficiaza de un abonament gratuit pe sapte ani la serviciile LIVE, care ofera informatii actualizate in timp real despre vreme, trafic, radare si cautare online a punctelor de interes.

O alta premiera Hyundai este sistemul audio cu preluarea afisajului. Informatiile disponibile pe telefoanele tip smartphone pot fi afisate pe ecranul de 7 inchi, prin intermediul aplicatiilor Apple CarPlay si Android Auto. Cu ajutorul acestei functii, pasagerii pot utiliza sistemul de navigatie al telefonului, efectua apeluri sau asculta muzica preferata.

Echipamente de siguranta

Hyundai SmartSense integreaza echipamente de siguranta si tehnologii de asistare a conducatorului auto , printre care asistenta la coliziunea frontala cu detectare pietoni, sistemul de monitorizare a unghiului mort, sistemul de avertizare la coliziune la deplasarea in marsarier, asistenta la pastrarea benzii de rulare, sistemul de monitorizare a atentiei conducatorului auto, lumini statice pentru viraje si asistenta pentru comutarea fazei lungi.

Hyundai este singurul producator auto care fabrica otelul din care sunt realizate autovehiculele gamei, cu avantaje importante, concretizate in caroseria robusta si usoara, care contribuie la imbunatatirea performantelor si la siguranta pasagerilor.

Performante

Noul KONA dispune de o gama de motoare turbo de cilindree mica, care contribuie la reducerea consumului de combustibil, fiind pastrate, in acelasi timp, performantele. Clientii au posibilitatea de a opta pentru tractiune integrala si o transmisie lina si economica in sapte trepte cu dublu ambreiaj (7DCT).

Motoare pe benzina: 1,0 T-GDi si 1,6 T-GDi

Noul motor turbo 1,6 T-GDi, pe benzina, dezvolta o putere de 177 CP (130 kW) si un cuplu de 265 Nm, fiind potrivit atat pentru traficul urban, cat si pentru drumurile neamenajate.

Conducatorii auto pot opta pentru un motor turbo cu trei cilindri, T-GDi de 1,0 litri, care dezvolta 120 CP (88 kW) si un cuplu de 175 Nm. Turbocompresorul cu "waste-gate” controlat electronic contribuie la reducerea consumului de combustibil, prin diminuarea pierderilor din admisie, precum si prin imbunatatirea raspunsului la acceleratii si cuplului la turatii mici. Propulsorul este echipat cu injectoare GDi cu sase orificii, care functioneaza la o presiune de 200 de bari, asigurand arderea eficienta si reducerea consumului de combustibil si a emisiilor de noxe. Motorul este disponibil cu tractiune fata si cutie de viteze manuala cu sase trepte.

Noul motor diesel de 1,6 litri (U)

Gama de motorizari va fi extinsa ulterior cu un nou motor turbodiesel cu patru cilindri, de 1,6 litri, disponibil in doua variante de putere: 115 CP (85 kW), disponibila cu tractiune fata si cutie de viteze manuala cu sase trepte (date preliminare) si 136 CP (100 kW), cuplu de 320 Nm, cu tractiune fata sau integrala si cutie de viteze cu sapte trepte si dublu ambreiaj 7DCT (date preliminare).

Tractiunea integrala (disponibila optional)

Clientii pot opta pentru tractiune integrala, care beneficiaza de un cuplu de pana la 50% distribuit pe puntea spate. Sistemul sporeste tractiunea pe zapada, pietris, precum si pe carosabil, imbunatatind in acelasi timp performantele in viraje. Pentru a permite pornirea din loc pe suprafete dificile, diferentialul poate fi blocat manual pentru o distributie intre punti a cuplului de 50%, pana la o viteza de 40 km/ h.

Transmisia cu sapte trepte si dublu ambreiaj

Transmisia cu sapte trepte si dublu ambreiaj combina economicitatea transmisiei manuale si confortul celei automate, fiind mai eficienta comparativ cu transmisiile automate "hidramate" cu 20% si mai rapida cu 10%. Odata cu reducerea consumului de combustibil, scad si emisiile de CO2.

Comportament rutier si manevrabilitate

Garda la sol este de 170 mm, conducatorul auto beneficiind de o pozitie la volan inaltata pentru o vizibilitate sporita. In acelasi timp, podeaua coborata si tunelul optimizat asigura un habitaclu ergonomic. Modelul cu tractiune integrala dispune de turbina cu geometrie variabila, care imbunatateste performantele motorului turbo.

Puntea spate 2 x 4 pune accentul pe confort la rulare si manevrabilitate sportiva, asigurate de bara de torsiune de inalta rigiditate. Noul Kona 4 x 4 dispune de suspensie spate multi-link cu doua brate inferioare, care permite optimizarea manevrabilitatii, comportamentului rutier si a stabilitatii in timpul virajelor. Controlul avansat al tractiunii pe viraje, disponibil pentru modelele cu tractiune integrala, reduce subvirarea si imbunatateste agilitatea si stabilitatea vehiculului.

Sisteme multimedia

Noul Kona ofera functii avansate de conectivitate, care integreaza telefoanele de tip smartphone si permit utilizarea intuitiva si in siguranta a acestora in timpul deplasarii. Clientii pot opta intre trei sisteme: sistemul audio standard, cu ecran tactil LCD de 5 inchi, care include radio, conectivitate prin Bluetooth si USB; sistemul audio cu ecran tactil LCD de 7 inchi, care include camera video pentru marsarier cu linii de ghidare dinamica, conectivitate prin Bluetooth, Apple Car Play si Android Auto; sistemul de navigatie cu ecran de 8 inchi, care include camera video pentru marsarier cu linii de ghidare dinamica, conectivitate prin Bluetooth, Apple Car Play, Android Auto, abonament pe sapte ani la serviciile LIVE, harti 3D si Lifetime MapcareTM**. In plus, intre ceasurile de bord se regaseste un ecran de informare, disponibil in doua variante: ecran TFT LCD alb negru, de 3,5 inchi (standard) sau ecran TFT color, de 4,2 inchi (optional).

Afisaj pe parbriz – Head-Up Display (HUD)

HUD proiecteaza informatii relevante, direct in campul vizual al conducatorului auto, pentru procesarea rapida a informatiilor, fara a distrage atentia de la condus.

Cu o diagonala de 8 inchi, noul sistem HUD asigura vizibilitate optima in diferite conditii de lumina. Odata cu actionarea comenzii de pe volan, sistemul se ridica pe verticala, dupa care dispare in plansa de bord, atunci cand nu este utilizat. HUD imbunatateste siguranta in timpul deplasarii, prin afisarea informatiilor privind viteza, directiile de navigatie sau nivelul combustibilului, precum si a functiilor de asistenta: la coliziune frontala, la mentinerea benzii de rulare, sistemul de monitorizare a unghiului mort, etc.

Sistem audio Krell

Sistemul audio realizat de Krell este dotat cu opt difuzoare: doua cu diametrul de 20 mm, patru cu diametrul de 160 mm, unul central de 100 mm si altul de 200 mm. Krell dispune de 45 W per canal, asigurand imbunatatirea calitatii sunetului in habitaclu.

Hyundai Smart Sense: siguranta activa

Kona este echipat cu Hyundai SmartSense: asistenta la coliziune frontala cu detectare pietoni (FCA), asistenta la mentinerea benzii de rulare (LKA - standard), asistenta pentru comutarea fazei lungi/ scurte (HBA), asistenta la faza scurta – lumini de viraje (LBA-S), monitorizarea atentiei conducatorului auto (DAW - standard), monitorizarea unghiului mort (BCW) si asistenta in cazul unei coliziuni la iesirea cu spatele din parcare - monitorizarea traficului din spate (RCCW).

*Bazat pe ciclul de testare NEDC. Consumul de combustibil si valorile emisiilor variaza in functie de dimensiunile anvelopei si de tipul de transmisie.

**Lifetime MapCareTM este denumirea comerciala a abonamentului Hyundai la programul MapCareTM, care asigura actualizarea anuala a hartilor vehiculelor Hyundai eligibile, pentru o perioada minima de 10 ani de la incetarea productiei modelului.

Specificatii tehnice

Motoare pe benzina

1.0 T-GDi

Tip

Kappa 1.0 T-GDi, 12-valve MLA, DOHC, in trei cilindri

Capacitate

998 cc

Alezaj x cursa

71 x 84.0 mm

Raport de compresie

10.0

Putere

120 CP (88 kW) la 6,000 rpm

Cuplu

172 Nm la 1,500 ~ 4,000 rpm

Viteza maxima (km/ h)

181 km/ h

0-100 km/ h (secunde)

12.0

Emisii medii de CO2 (g/ km)*

117 (cu jante de 16”), 125 (cu jante de 17” si 18”)

Consum mediu de combustibil (l/100km)*

 5.2 (cu jante de 16”), 5.4 (cu jante de 17” si 18”)

1.6 T-GDi

Tip

Gamma 1.6 T-GDi, 16-valve MLA, DOHC, in patru cilindri

Capacitate

1,591 cc

Alezaj x cursa

77 x 85.44 mm

Raport de compresie

10.0

Putere

177 CP (130 kW) la 5,500 rpm

Cuplu

265 Nm la 1,500 ~ 4,500 rpm

Viteza maxima (km/ h)

205 km/ h

0-100 km/ h (secunde)

7.9

Emisii medii de CO2 (g/ km)*

153 (cu jante de 17” si 18”)

Consum mediu de combustibil (l/ 100 km)*

6.7 (cu jante de 17” si 18”)

Transmisii

Motor benzina

Motor

1.0 T-GDi (120 CP)

1.6 T-GDi (177 CP)

Manual

6 (cu 2WD)

-

DCT

-

7 (cu 4WD)

Jante si anvelope

Tip jante

Anvelope

16 inchi otel  aliaj

205/ 60R16

17 inchi aliaj

215/ 55R17

18 inchi aliaj

235/ 45R18

Dimensiuni exterioare (mm)

Lungime

4,165

Latime

1,800

Inaltime

1,550
1,565 (with roof rack)

Capacitate (litri)

Portbagaj

Minimum 361

Maximum 1,143

Greutate (kg)** 

Benzina

1.0 T-GDi

1.6 T-GDi

Greutate minima (fara conducator auto)

1,233

1,401

* Bazat pe ciclul de testare NEDC. Consumul de combustibil si emisiile de CO2 pot varia in functie de dimensiunile pneurilor si tipul de transmisie.

** Estimarile producatorului auto.

Despre Hyundai

Hyundai Auto Romania, parte a Grupului Tiriac, este reprezentantul marcii Hyundai in Romania din anul 1994 si aduce pe piata nationala noua modele Hyundai, atat din gama autoturismelor, cat si din cea a autovehiculelor comerciale. Fondata in 1967, Hyundai Motor Company s-a transformat in Hyundai-Kia Automotive Group, care este cotat drept al cincilea producator auto la nivel mondial incepand din anul 2007.


Top