Hyundai dezvaluie schita unui cockpit virtual

Masinile nu mai reprezinta de mult doar un simplu mijloc de transport. Informatiile la care are acces conducatorul auto in interiorul autovehiculului sunt din ce in ce mai numeroare. „Lucram in permanenta la tehnologii care sa transforme modelele gamei Hyundai in vehicule intuitive si simplu de utilizat”, a declarat Regina Kaiser, Human Machine Interface Senior Engineer la Hyundai Motor Europe Technical Center. 

Hyundai cerceteaza in permanenta solutii pentru ca noile tehnologii sa fie integrate pe modelele gamei. Pana in acest moment, volanele si cockpit-urile Hyundai au suferit modificari majore in privinta tehnologiilor incorporate, iar dezvoltarea lor continua. 

Etapele importante ale dezvoltarii cockpit-ului

Dezvoltarea cockpit-ului Hyundai a inceput in anul 2015, trecand prin patru etape semnificative. O analiza amanuntita a directiei cockpit-ului pentru modelele Hyundai, dar si a principalilor competitori, a evidentiat faptul ca exista un numar subtantial de butoane, reducerea numarului acestora devenind principalul obiectiv Hyundai. Decizia producatorului a fost de a inlocui comutatoarele cu doua panouri tactile, pentru a crea un interior intuitiv.

In urmatoarea etapa a proiectului, in 2016, cheile de acces in vehicul au fost inlocuite cu telecomenzi cu touch. In anul 2017, Hyundai a inlocuit cele doua panouri tactile cu doua ecrane, pentru un cockpit usor de personalizat de catre utilizatori. 

In 2018, Hyundai s-a concentrat pe imbunatatirea conceptului existent de display tactil, iar pentru dezvoltare a fost utilizat modelul i30. „Alegerea noastra a fost i30, pentru a demonstra ca inovatiile nu trebuie sa se limiteze la vehiculele din segmentul superior”, a mentionat Regina Kaiser. „Obiectivul Hyundai este de a evidentia ca inovatiile trebuie sa fie accesibile unei palete largi de consumatori.”

Volanul este echipat cu doua display-uri, care au o dimensiune mare si pot fi ajustate ergonomic si configurate dupa preferinte. Ecranul central a fost actualizat, pentru a imbunatati interactiunea dintre volan, display-ul central si instrumentarul de bord multi-layer. 

Tehnologia pentru cockpit-ul virtual continua sa evolueze

In cea mai recenta faza de dezvoltare, instrumentarul de bord a luat forma unui display multi-layer (MLD®). Spre deosebire de display-urile conventionale, cu afisare pe un singur nivel, MLD® include doua ecrane, unul in spatele celuilalt, la o distanta de 6 mm. Aceasta distanta permite afisarea cu efect 3D: o parte grafica este afisata pe display-ul frontal, iar cealalta pe cel din spate. Se creeaza astfel impresia unui obiect proiectat in spatiu. Informatia cea mai relevanta pentru o anumita situatie, de exemplu, limita de viteza, este afisata pe ecranul din fata, pentru a atrage atentia conducatorului auto.

Informatiile afisate se modifica in functie de nivelul setat pentru instrumentarul de bord si de conditiile din momentul respectiv. Utilizatorul poate modifica aspectul si short-cut-urile de pe ecrane, introducand aplicatii specifice, in functie de propriile sale nevoi. Astfel, se pot personaliza setarile cu pana la cinci butoane pe fiecare display, fiind ajustate in functie de preferinte si frecventa de utilizare, la fel ca in cazul unui telefon de tip smart. Cockpit-urile cu setari personalizabile devin din ce in ce mai importante pentru clienti, deoarece ofera libertate deplina conducatorului auto, imbunatatind experienta la volan. 

Studiu despre distragerea atentiei conducatorului auto

In ultima faza a dezvoltarii, volanul a fost montat pe un vehicul real. Recent, Hyundai a realizat un studiu legat de distragerea atentiei conducatorului auto, impreuna cu Würzburg Institute for Traffic Science (WIVW), pentru a evalua utilitatea acestor inovatii in timpul condusului. In toate cazurile studiate, rezultatele au demonstrat ca noul cockpit se incadreaza in toate limitele prevazute de asociatiile pentru siguranta rutiera. 

Aceste display-uri configurabile ofera mai multa flexibilitate si se pot adapta usor oricarui tip de model, de pe orice segment. In acest moment, Hyundai se afla inca in faza de prototip al noului cockpit virtual. Rezultatele obtinute in prezentul studiu vor fi utilizate si integrate in planurile viitoare de dezvoltare.


Top