Hyundai si Kia au dezvoltat in premiera mondiala primul sistem ICT Connected Shift

Hyundai Motor Company si Kia Motors Corporation au anuntat dezvoltarea in premiera mondiala a primului sistem predictiv de schimbare a treptelor de viteza prin intermediul tehnologiei informatiei si comunicatiilor (ICT – Information and Communication Technology), care permite autovehiculului sa schimbe automat treptele de viteza, dupa identificarea conditiilor de drum si a traficului. Hyundai si Kia intentioneaza sa utilizeze tehnologia pentru viitoarele modele. In timpul procesului de dezvoltare, companiile au inregistrat aproximativ 40 de brevete in Coreea de Sud si peste granita.

In timp ce tehnologiile de schimbare automata a treptelor de viteza existente tin cont de preferintele conducatorilor auto, cum ar fi modul Smart Drive - disponibil pe majoritatea modelelor actuale Hyundai si Kia - ICT Connected Shift este primul sistem care permite schimbarea automata a vitezei in functie de conditiile de drum si de trafic.

Sistemul ICT Connected Shift utilizeaza un software inteligent aflat in unitatea de control a transmisiei (TCU – Transmission Control Unit), care colecteaza si interpreteaza informatiile oferite in timp real de sistemele inteligente ale autovehiculului, inclusiv sistemul de navigatie 3D echipat cu o harta precisa a drumului, precum si camerele video si radarele pentru pilotul automat. Sistemul de navigatie 3D include detalii despre altitudine, pante, curbe si o gama variata de evenimente rutiere, precum si despre conditiile de trafic din momentul respectiv. Camerele radar detecteaza viteza si distanta fata de alte vehicule, iar camera frontala ofera informatii despre banda de rulare.

Folosind toate aceste informatii, TCU prevede scenariul optim pentru schimbarea automata a treptelor de viteza in timp real, printr-un algoritm de inteligenta artificiala. De exemplu, atunci cand se asteapta o incetinire relativ lunga a traficului si radarul nu detecteaza nereguli ale vitezei de deplasare a autovehiculului din fata, transmisia schimba temporar treapta de viteza in modul neutru pentru a imbunatati consumul de combustibil.

In urma testelor realizate cu un autovehicul echipat cu ICT pe un drum cu serpentine, s-a observat ca frecventa schimbarilor treptelor de viteza in viraje a fost redusa cu aproximativ 43%, comparativ cu autovehiculele care nu dispun de acest sistem. In consecinta, sistemul a contribuit la reducerea frecventei de actionare a franelor cu aproximativ 11%, diminuand astfel oboseala conducatorului auto si uzura franelor.

In momentul in care a fost necesara accelerarea rapida pentru a intra pe autostrada, sistemul ICT a realizat comutarea automata in modul Sport. Autovehiculul a revenit la modul normal de conducere in zonele cu trafic, permitand o rulare sigura si eficienta.

In plus, in momentul eliberarii pedalei de acceleratie la aparitia limitatoarelor de viteza, a pantelor si a zonelor in care se schimba limitele de viteza, frana de motor a fost aplicata automat. Schimbarile de distanta fata de autoturismul din fata au fost detectate de radar in partea frontala, iar treapta de viteza corespunzatoare a fost selectata automat, ceea ce a condus la sporirea usurintei condusului.

De asemenea, sistemul este in conformitate cu tehnologia autonoma de conducere. Sistemul ICT va contribui la imbunatatirea eficientei consumului si a experientei de condus, oferind performante imbunatatite, ca raspuns la conditiile de trafic in timp real.

Obiectivul Hyundai - Kia este de a dezvolta sistemul ICT pentru a putea comunica cu indicatoarele de trafic cu ajutorul transferului de date de mare viteza 4G sau 5G. Sistemul va putea identifica tendintele de condus ale conducatorului auto, rezultand intr-un control mai rafinat al schimbarii treptelor de viteza.

„Autovehiculele evolueaza de la simple mijloace de transport la solutii inteligente de mobilitate”, a declarat Byeong Wook Jeon, Head of Intelligent Drivetrain Control Research Lab. „Chiar si o componenta traditionala a automobilului, asa cum este transmisia, devine o tehnologie optimizata pentru mobilitatea inteligenta prin eforturi de integrare a sistemului ICT si a inteligentei artificiale.”


Top