Hyundai prezinta noi detalii despre viitorul model Santa Fe

• Pentru inceput, Santa Fe va fi echipat cu noul sistem de propulsie „Smartstream” T-GDi hybrid de 1,6 l, respectiv diesel de 2,2 l;

• Versiunea „Smartstream” T-GDi plug-in hybrid de 1,6 l va fi disponibila ulterior;

• Mai multe detalii pot fi descoperite accesand https:/youtu.be/qug7teB6jI.

Hyundai prezinta detalii despre noile motorizari si tehnologii disponibile pentru viitorul model Santa Fe.

„Santa Fe este un model important al gamei Hyundai. Noua platforma, noile transmisii si tehnologii contribuie la sporirea eficientei”, a declarat Thomas Schemera, Executive Vice President and Head of Product Division - Hyundai Motor Company. „Odata cu aceasta lansare, noua gama Hyundai de clasa SUV va fi disponibila cu versiuni electrificate, de la hybrid la fuel cell.”

Noua linie de propulsie electrica

Santa Fe este primul model Hyundai din Europa care foloseste noul sistem de propulsie „Smartstream”, in versiunile hybrid si plug-in hybrid. Versiunea hybrid - care are la baza noul motor „Smartstream” T-GDi de 1,6 l si un propulsor electric de 44,2 kW, alimentat cu o baterie litiu-ion polimer de 1,49 kWh - ofera 230 CP si cuplu de 350 Nm, fiind disponibila cu tractiune 4x2 sau 4x4. Santa Fe plug-in hybrid, care este echipat cu acelasi motor „Smartstream” T-GDi de 1,6 l, combinat cu un propulsor electric de 66,9 kW si cu o baterie litiu-ion polimer de 13,8 kWh, ofera 265 CP, cuplu de 350 Nm si tractiune integrala. Ambele versiuni sunt disponibile cu o noua transmisie automata cu 6 trepte (6 AT), care contribuie la imbunatatirea eficientei.

Noul motor „Smartstream” T-GDi de 1,6 l este, de asemenea, primul propulsor care foloseste noua tehnologie CVVD (Continuously Variable Valve Duration) si dispune de un sistem EGR (recircularea gazelor de evacuare de joasa presiune - LP EGR), pentru a optimiza consumul de combustibil. In functie de modul de condus, CVVD regleaza durata de deschidere/ inchidere a supapei, contribuind astfel la maximizarea performantei si a eficientei. O parte dintre gazele arse de motor sunt reintroduse in camera de ardere de catre LP EGR, producand un efect de racire si reducand emisiile de oxid de azot. Propulsorul 1,6 T-GDi ofera, de asemenea, un sistem de joasa presiune, care redirectioneaza mai eficient decat sistemul de admisie gazele arse catre turbocompresor.

Propulsor „Smartstream” T-GDi de 1,6

Noul motor diesel cu 8 trepte de viteza (cutie DCT cu ambreiaj umed)

Noul propulsor diesel cu 8 trepte de viteza (cutie DCT cu ambreiaj umed)

Clientii vor putea opta pentru noul motor diesel „Smartstream” de 2,2 l, care a fost actualizat pentru eficienta imbunatatita. Comparativ cu generatia anterioara, noul bloc motor are in compozitie aliaj din aluminiu, care contribuie la reducerea considerabila a greutatii cu 19,5 kg. Diferite parti ale motorului au fost optimizate, de ex. arborele cu came, pentru eficientizarea consumului. Mai mult, motorul a fost echipat cu un nou sistem de injectie de 2.200 bar (comparativ cu sistemul de injectie de 2.000 bar de pe motorul anterior), sporind performantele generale. Motorul cu patru cilindri ofera o putere de 202 CP si un cuplu de 440 Nm, fiind disponibil cu tractiune 4x2 sau 4x4.

Noua generatie de motoare cu transmisie 8 DCT contribuie la cresterea substantiala a cuplului motor, imbunatatind in acelasi timp consumul de carburant. Noul sistem ofera o experienta mai dinamica de condus, cu accelerare superioara modelelor cu transmisie manuala clasica.*

*Valorile finale pot diferi in functie de model si de specificatiile pentru care se aplica tehnologia.

Noul motor diesel „Smartstream” de 2,2 l

Noul sistem 8 DCT

O noua platforma pentru performanta si pentru siguranta sporite

Santa Fe a fost construit avand la baza cea de-a treia generatie a platformei producatorului, care ofera o mai mare flexibilitate pentru siguranta, eficienta si performantele autovehiculelor.

Datorita sistemului care controleaza fluxul de aer, noua platforma imbunatateste ventilatia in compartimentul motor, permitand disiparea mai eficienta a caldurii. Acest sistem ofera si stabilitate in partea inferioara a autovehiculului, alaturi de pozitia joasa a echipamentelor grele din cadrul platformei, ceea ce contribuie la coborarea centrului de greutate. In ceea ce priveste aerodinamica, au fost realizate actualizari, astfel incat rezistenta la aer (Cx) sa scada pentru mai multa eficienta, putere si performanta.

Au fost realizate imbunatatiri si pentru performantele NVH (zgomot, vibratie si duritate), datorita sistemelor consolidate de absorbtie a zgomotului in zonele sensibile la vibratii.

Design interior actualizat

In comparatie cu predecesorul, spatiul interior a fost suplimentat, datorita modificarilor platformei. In versiunea hybrid bateria este amplasata sub scaunul pasagerului, iar in varianta plug-in hybrid bateria este pozitionata atat sub scaunul conducatorului auto, cat si sub cel al pasagerului, fara a avea impact asupra spatiului interior. Ca urmare a actualizarii platformei, Santa Fe ofera acum spatiu suplimentar pentru picioare – 3 cm pentru pasagerii din randul al doilea si 4 cm pentru cei din randul al treilea. Spatiul pentru bagaje a fost, de asemenea, reconfigurat. Portbagajul versiunii cu 5 locuri a fost suplimentat cu 9 l pentru o capacitate totala de 634 l, iar cel pentru versiunea de 7 locuri a fost marit cu 24 l, ajungand astfel la o capacitate de 571 l. Datorita scaunelor pliabile, spatiul pentru bagaje a crescut cu 12 l (831 l) pentru versiunea cu 5 locuri si cu 32 l (782 l) pentru cea cu 7 locuri. 

Dimensiuni (mm)
Lungime 4.785 (+15 mm)
Latime 1.900 (+10 mm)
Inaltime 1.685 (+5 mm)
Ampatament 2.765
Consola Fata 945 (+5 mm)
Spate 1.075 (+10 mm)

Tractiune integrala HTRAC si Terrain Mode

La fel ca predecesorul, Santa Fe dispune de tehnologia HTRAC cu tractiune integrala, dezvoltata de Hyundai. De asemenea, include pentru prima data selectorul Terrain Mode, amplasat in consola centrala, care permite o comutare rapida intre modurile de condus, optimizand performantele si setarile HTRAC. O optiune suplimentara este Smart Driving Mode, care recunoaste si selecteaza automat modul de condus. Sistemul contribuie la imbunatatirea accelerarii, stabilitatii si eficientei consumului. Pe suprafete precum zapada, pietris si noroi, sistemul creste tractiunea pentru o performanta sporita in viraje, iar in conditii alunecoase, puterea este distribuita automat pe toate cele patru roti. In modul Sport, HTRAC ofera o accelerare superioara, prin distribuirea a 50% din cuplu catre rotile spate. Modul Confort ofera stabilitate, 35% din cuplu fiind distribuit catre rotile din spate, iar in modul Eco, HTRAC contribuie la imbunatatirea eficientei consumului de combustibil, distribuind intregul cuplu catre rotile din fata.

Functii actualizate de conectivitate

Aplicatia Bluelink permite localizarea/ blocarea/ deblocarea de la distanta, dar si verificarea nivelului de combustibil. Serviciile Hyundai LIVE ofera informatii in timp real despre trafic, despre disponibilitatea locurilor de parcare, despre statiile de alimentare, precum si informatii meteo. Destinatiile sau punctele de interes pot fi transmise din aplicatie catre sistemul de navigatie. In cazul in care conducatorul auto trebuie sa parcheze autovehiculul pe o raza de la 200 m pana la 2 km fata de destinatie, functia Last Mile Navigation ofera informatii despre traseul complet pana la destinatie prin intermediul aplicatiei Bluelink instalata pe smartphone.

Cu ajutorul Apple CarPlay si Android Auto, disponibile acum wireless, functiile smartphone-urilor cu sistem de operare iOS sau Android pot fi afisate pe ecranul autovehiculului. Sistemul de incarcare wireless, disponibil in consola centrala, permite acum incarcarea mai rapida cu pana la 15 W. De asemenea, pasagerii din spate pot beneficia de conectivitate USB.

La fel ca predecesorul, Santa Fe este echipat cu un head-up display (HUD), prin intermediul caruia, informatii relevante despre viteza, navigatie, nivel de combustibil, precum si despre alertele de siguranta sunt proiectate direct in campul vizual al conducatorului auto. Dimensiunea de proiectie de 8 inchi si nivelul ridicat de luminozitate de peste 10.000 cd/ mp asigura vizibilitate optima in diferite conditii de lumina. 

Pachet avansat pentru siguranta activa

Pachetul Hyundai SmartSense integreaza cele mai recente tehnologii pentru siguranta. Santa Fe este echipat in premiera cu sistemul de asistenta pentru condusul pe autostrada (HDA). Functia combina sistemul de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LFA) cu pilotul automat inteligent, utilizand senzori si date de navigatie, pentru a asigura functionarea in conditii optime, precum si pentru a ajusta automat viteza. O alta functie noua, sistemul de avertizare pentru evitarea unei coliziuni in timpul parcarii cu spatele (PCA), utilizeaza camera si senzorii din spate pentru a detecta obstacolele, avertizand conducatorul auto si aplicand automat frana, pentru a evita o coliziune. Sistemul RSPA (Remote Smart Parking Assist) permite parcarea autovehiculului de la distanta, fara a fi necesara prezenta conducatorului auto, utilizand doar cheia de acces.

Pachetul Hyundai SmartSense include:

• Sistem de asistenta la coliziunile frontale (FCA) [Nou: cu functie de prevenire a coliziunilor in intersectii];

• Pilot automat inteligent sincronizat cu sistemul de navigatie (NSSC) [Nou: utilizeaza date de navigatie];

• Sistem de asistenta pentru condusul pe autostrada (HDA) [Nou];

• Sistem de avertizare pentru evitarea unei coliziuni in timpul parcarii cu spatele (PCA) [Nou];

• Sistem inteligent de asistenta pentru parcarea de la distanta (RSPA) [Nou];

• Sistem de monitorizare a unghiului mort (BCW/ BCA/ BVM);

• Sistem de asistenta pentru iesirea in siguranta (SEA);

• Sistem de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LFA);

• Sistem de avertizare pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCA).


Top