Hyundai a dezvaluit RN22e si N Vision 74 - doua concepte electrice ale diviziei de performanta N

• RN22e este dezvoltat avand la baza platforma Hyundai E-GMP, sursa de inspiratie fiind designul modelului IONIQ 6;

• N Vision 74 este un model fuel cell de inalta performanta, inspirat atat de conceptul Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo, cat si de modelul Pony Coupe din 1974;

• IONIQ 5 N - primul model 100% electric al diviziei de performanta Hyundai N va fi lansat in 2023.

Hyundai prezinta doua modele concept care reflecta viziunea diviziei de performanta N in ceea ce priveste mobilitatea electrificata. RN22e imbina caracteristicile modelului IONIQ 6 cu platforma Hyundai E-GMP, in timp ce N Vision 74 reprezinta un mix intre tehnologia EV si sistemul fuel cell.

„RN22e si N Vision 74 au un rol important in procesul de dezvoltare strategica a intregii noastre game, in special a autovehiculelor electrificate de inalta performanta”, a declarat Thomas Schemera, Executive Vice President and Head of Customer Experience Division - Hyundai Motor Company. „Modelele concept reflecta dezvoltarea continua a celor mai avansate tehnologii ale noastre.”

Viziunea Hyundai N privind mobilitatea electrificata

Inca de la lansarea primului autovehicul al gamei N (i30 N, in anul 2017), obiectivul Hyundai a fost de a oferi clientilor o noua experienta de condus. Sloganul „Never just drive” reflecta viziunea producatorului in ceea ce priveste gama N - traseul de la punctul A la punctul B nu trebuie sa fie monoton. 

„In doar sapte ani, Hyundai N a devenit gama de performanta cu cea mai rapida evolutie”, a declarat Till Wartenberg, Vice President of N Brand Management & Motorsport Sub-Division - Hyundai Motor Company. „N stabileste noi standarde privind performanta si sustenabilitatea. Demaram cu entuziasm acest nou capitol de inalta performanta electrificata si vom indeplini acest obiectiv utilizand creativitatea, expertiza si spiritul competitiv al echipei noastre.”

RN22e

RN22e ofera performantele necesare pentru cursele pe circuit datorita optimizarii platformei E-GMP, reflectand viziunea Hyundai N in era mobilitatii electrice. Denumirea conceptului are la baza platforma de dezvoltare EV lansata in anul 2022.

RN22e are un rol important in procesul de dezvoltare a viitoarelor modele EV N. Disponibil cu tractiune AWD, RN22e ofera o distributie optimizata a cuplului in functie de diferite moduri de condus, permitand conducatorului auto selectarea puterii cuplului pe rotile din fata si din spate.

RN22e are ca sursa de inspiratie designului modelului IONIQ 6. Pentru maximizarea performantei, au fost adaugate detalii inspirate din lumea motorsport. Prin garda la sol redusa, Hyundai N a obtinut un aspect robust. Pastrand linia de design IONIQ 6, bara de protectie inferioara a fost proiectata pentru a avea un caracter sportiv.

Specificatii:

Dimensiuni L/ W/ H/ WB (mm) 4.915/ 2.023/ 1.479/ 2.950
Motor Putere maxim (kW) 430 kW (fata & spate)
Cuplu maxim (Nm) 740 Nm (fata & spate)
Baterie Capacitate (kWh) 77.4 kWh
400-V/ 800-V incarcare ultra-rapida
Durata de incarcare < 18 min (de la 10 → 80%)
Viteza maxima (kph) > 250

N Vision 74

N Vision 74 are ca sursa de inspiratie Hyundai Pony Coupe, dar si modelul concept Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo, care a fost dezvaluit in anul 2015.

N Vision 74 exploreaza echilibrul dintre tehnologia revolutionara si designul iconic. Pe langa autonomie, sistemul rapid de incarcare, sursa de energie durabila, N Vision 74 ofera o experienta placuta la volan prin utilizarea tehnologiilor avansate. Echipa Hyundai a dezvoltat o structura hybrid in combinatie cu un sistem FCEV. Datorita sistemului fuel cell si a bateriei, N Vision 74 dispune de un sistem de racire imbunatatit, iar cele doua surse diferite de alimentare pot fi utilizate in functie de stilul de condus. 

Specificatii:

Dimensiuni L/ W/ H/ WB (mm) 4.952/ 1.995/ 1.331/ 2.905
Motor Putere maxima (kW) peste 500 kW (spate)
Cuplu maxim (Nm) peste 900 Nm (spate)
Baterie Capacitate (kWh) 62.4 kWh
800-V incarcare ultra-rapida
Hidrogen Capacitate rezervor 4.2 kg
Capacitate Fuel Cell 85 kW (max. 95 kW)
Perioada de realimentare 5 min
Viteza maxima (kph) peste 250
Autonomie peste 600 km

Top