Hyundai Motorsport a incheiat Raliul Argentinei pe locul al cincilea

  • Hyundai Motorsport a reusit sa salveze o clasare in top cinci cu Dani Sordo, dupa un raliu extrem de dur si dificil in Argentina
  • Pilotul spaniol a acumulat doua puncte suplimentare in Power Stage pe speciala El Condor, ultima din Raliul Argentinei
  • Thierry Neuville se afla pe pozitia a patra, dar a fost nevoit sa abandoneze pe ultima proba, iar Hayden Paddon a finalizat pe locul al 16-lea, dupa ce a revenit in raliu conform regulamentului Rally 2

Hyundai Motorsport a finalizat Raliul Argentinei, etapa a patra din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), cu o clasare in top cinci la finalul celor doua treceri pe speciala El Condor de duminica.

Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC) a fost cel mai bine clasat pilot Hyundai Motorsport, spaniolul finalizand pe locul al cincilea la general si acumuland inca doua puncte in Power Stage, dupa ce a incheiat pe locul secund ultima speciala a raliului.

Sordo a fost singurul pilot al echipei Hyundai Shell World Rally care a ajuns la sosire in Raliul Argentinei, dupa ce Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) a abandonat pe ultima speciala, El Condor Power Stage. Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) a revenit in raliu conform regulamentului Rally 2 si a reusit sa se claseze pe locul al 16-lea la general pentru echipa Hyundai Mobis World Rally.

Doua masini la sosire si Dani Sordo pe locul al cincilea reprezinta o evolutie majora intr-un raliu extrem de dificil. In 2014, Hyundai Motorsport a reusit sa incheie Raliul Argentinei cu o singura masina.

Probleme la servodirectie vineri dimineata, o revenire spectaculoasa urmata apoi de probleme electrice pe ultima proba de sambata. Asa a fost Raliul Argentinei pentru Dani Sordo, care a revenit in ultima zi conform regulamentului Rally 2. Pilotul spaniol a atacat pe ultimele doua probe si a reusit sa termine PS11 (El Condor-Copina 16,32 km) si PS12 Power Stage de fiecare data pe locul secund. Performanta de pe ultima speciala i-a adus si doua puncte suplimentare in clasamentul pilotilor.

„A fost un raliu dificil pentru toata lumea si sunt multumit ca am reusit sa inchei si sa acumulez puncte importante in clasamentul constructorilor. Dupa dezamagirea de sambata am revenit si am avut un timp foarte bun la cele doua treceri pe El Condor. Faptul ca am primit puncte in Power Stage este un bonus! Am invatat multe aici si cred ca vom fi si mai bine pregatiti pentru Raliul Portugaliei”, a declarat Dani Sordo.

Paddon a avut un sfarsit de saptamana greu dupa abandonul de vineri. Neozeelandezul a revenit sambata in Rally 2 si dupa o evolutie buna a fost implicat intr-un accident pe speciala a noua. Echipajul Hyundai Mobis World Rally a revenit in competitie duminica pentru a acumula experienta cu modelul Hyundai i20 WRC.

„Ne-am propus sa abordam raliul cu prudenta, dar din pacate nu totul a fost asa cum am planuit. A fost important pentru noi sa revenim pentru a ne recastiga increderea si a ne pastra ritmul pentru urmatoarele etape. Am avut cateva evolutii bune pe probe si am invatat multe intr-o competitie foarte dificila”, a mentionat Hayden Paddon.

Neuville si Nicolas Gilsoul, copilotul sau, au debutat cu o pana care i-a costat peste patru minute. Sambata, cei doi au reusit sa revina pana pe pozitia a cincea la general.

Pentru Hyundai Motorsport a fost un raliu lung si dificil, specialele din Argentina solicitand la maximum masinile. Echipa, aflata la doar a doua prezenta in Raliul Argentinei, a trecut peste toate provocarile si a facut progrese importante comparativ cu anul trecut.

„Stiam ca va fi un raliu dur si asa a fost! Ne-am confruntat cu diverse probleme mecanice si iesiri in decor asa ca echipa a muncit din greu in fiecare parc de service si sunt mandru de ei. Pentru duminica, obiectivul nostru a fost sa ne aparam pozitiile si sa acumulam cat mai multe puncte. Dani a avut un final bun si a adunat puncte si in Power Stage, iar Hayden a aratat ca are in continuare incredere in el si in masina. Vom analiza toate informatiile adunate si vom utiliza experienta de aici in etapele urmatoare”, a adaugat Michel Nandan, directorul echipei.

Clasament general -  Raliul Argentinei 2015:

1. K. Meeke/ P. Nagle (Citroën DS3 WRC) 3:41:44.9

2. M. Østberg/ J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +18.1

3. E. Evans/ D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +3.27.4

4. M. Prokop/ J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +6:26.1

5. D. Sordo/ M. Martí (Hyundai i20 WRC) +10:46.7

6. K. Al Qassimi/ C. Patterson (Citroën DS3 WRC)  +11:19.9

7. A. Al-Kuwari/ M. Clarke (Ford Fiesta RRC) +16:02.6

8. D. Dominguez/ E. Galindo (Ford Fiesta R5) +18:48.2

9. G. Saba / D. Cagnotti (Škoda Fabia S2000) +21:20.6

10. F. Villagra/ D. Curletto (Ford Fiesta S2000) +25:19.6

   …

16. H. Paddon/ J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +36:15.3

Clasament general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA:

S. Ogier 84 puncte/ M. Østberg 51/ A. Mikkelsen 47/ E. Evans 41/ K. Meeke 35/ T. Neuville 35/ D. Sordo 30/ M. Prokop 26/ J.M. Latvala 19/ O. Tanak 12/ H. Paddon 10/ K. Al Qassimi 8/ S. Loeb 6/ N. Al-Attyiah 6/ A. Al-Kuwari 6/ D. Dominguez 4/ Y. Protasov 2/ N. Fuchs 2/ G. Saba 2/ J. Ketomaa 1/ F. Villagra 1

Clasament general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA:

Volkswagen Motorsport 101 puncte/ Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 85/ Hyundai Motorsport 85/ M-Sport World Rally Team 71/ Jipocar Czech National Team 32/ Volkswagen Motorsport II 15/ Hyundai Motorsport N 9/ FWRT SRL 3

Rezultatele sunt provizorii pana la omologarea oficiala de catre FIA.


Despre Hyundai

Hyundai Auto Romania, parte a Grupului Tiriac, este reprezentantul marcii Hyundai in Romania din anul 1994 si aduce pe piata nationala 8 modele Hyundai atat din gama autoturismelor, cat si din cea a autovehiculelor comerciale usoare. Fondata in 1967, Hyundai Motor Company s-a transformat in Hyundai-Kia Automotive Group, care este cotat drept al cincilea producator auto la nivel mondial incepand din anul 2007.