Hyundai Motorsport a incheiat ziua a doua din Raliul Monte-Carlo cu ambele masini in top opt

  • Echipa Hyundai Motorsport a avut o evolutie buna in a doua zi a Raliului Monte-Carlo si a finalizat cu ambele modele Hyundai i20 WRC in top opt la general
  • Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) a parcurs cele sase probe speciale de vineri fara probleme si a crescut constant ritmul
  • Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC) a urcat in clasamentul general, la finalul zilei de vineri, pilotul spaniol fiind pe pozitia a opta

Echipa Hyundai Motorsport a finalizat a doua zi a Raliului Monte-Carlo, prima etapa din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), cu ambele masini inscrise in competitie. Dupa un debut prudent la cele doua probe speciale de joi, echipa a progresat constant si ambele echipaje au urcat in top 8.

Modelele Hyundai i20 WRC au parcurs cele sase probe speciale de vineri fara probleme, cele doua echipaje Hyundai Shell World Rally Team reusind sa-si imbunatateasca evolutia la fiecare proba.

Thierry Neuville a incheiat ziua pe locul al saptelea, pilotul belgian acumuland experienta cu fiecare kilometru, in conditii extrem de dificile, tipice pentru probele din Raliul Monte-Carlo. Pilotul belgian a progresat constant si pe masura ce i-a crescut increderea in masina a obtinut timpi competitivi, in special dupa-amiaza, la cea de-a doua trecere la specialele de vineri.

„Cel mai greu a fost sa prevad corect conditiile de pe proba, care se pot schimba foarte rapid. Au fost cateva portiuni unde dictarea noastra nu mai corespundea cu situatia de pe proba, asa ca am fost nevoiti sa ne adaptam stilul de pilotaj din mers. Si alegerea pneurilor a fost o provocare, dar una careia i-am facut fata destul de bine. Vineri am avut o abordare prudenta, obiectivul fiind acela de a incheia raliul. Ultima proba de vineri a fost cea pe care m-am simtit cel mai bine. Sambata sunt programate patru speciale, dintre care trei complet noi, asa ca ma asteapta inca o zi in care voi acumula experienta”, a declarat Thierry Neuville.

Dani Sordo a finalizat ziua chiar in spatele colegului sau de echipa, pilotul spaniol reusind sa recupereze din timpul pierdut in prima zi a raliului. Si Dani Sordo a avut o zi fara probleme, reusind chiar pe speciala a saptea (Aspres Les Corps – Chauffayer 2) sa incheie cu cel de-al patrulea timp.

„Sunt bucuros ca am reusit sa ajung la sosire astazi fara incidente majore. Bucla de dimineata a fost dificila si a fost destul de greu sa-mi intru in ritm. Timpii la probe au fost din ce in ce mai buni si este clar ca am facut progrese importante in comparatie cu anul trecut. Obiectivul nostru principal este sa finalizam si vom continua in acelasi ritm. Ne asteapta inca un raliu lung si trebuie sa fim foarte atenti in continuare”, a mentionat Dani Sordo.

Sambata sunt programate patru probe speciale, un teren complet nou pentru echipa Hyundai Motorsport. Speciala Prunieres-Embrun (19,93 km) va fi parcursa de doua ori, o data dimineata (PS9) si inca o data dupa-amiaza (PS11). Tot sambata este programata si trecerea pe cea mai lunga speciala a raliului (PS10 – Lardier et Valenca – Faye – 51,70 km), iar proba Sisteron-Thoard (36,85 km) este ultima din program.

„Am ajuns la jumatatea unui raliu extrem de solicitant si pana acum totul se desfasoara conform planului. Obiectivul nostru este sa ajungem la sosire cu ambele modele Hyundai i20 WRC si pilotii nostri au facut o treaba buna pana acum. Sambata sunt programate cele mai lungi probe ale raliului si, asa cum s-a vazut si azi, se poate intampla orice. Ziua de vineri a fost buna, fara probleme tehnice. Pentru piloti a fost dificil sa aleaga pneurile, dar si aceasta este una dintre caracteristicile Raliului Monte-Carlo. Am exploatat la maximum experienta acumulata pana acum si am reusit sa facem fata tuturor situatilor. Maine urmeaza o zi lunga si este important sa ramanem concentrati pana la finalul raliului”, a adaugat Michel Nandan, directorul echipei.

Clasament general dupa ziua a doua din Raliul Monte-Carlo:

1. S. Ogier/ J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 1:52:07.4

2. J.M Latvala/ M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +1:45.4

3. A. Mikkelsen/ O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +2:34.8

4. O. Tanak/ R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +2:44.4

5. M. Østberg/ J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +3:02.9

6. E. Evans/ D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +3:15.2

7. T. Neuville/ N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +3:29.9

8. D. Sordo/ M. Martí (Hyundai i20 WRC) +4:03.0

9. M. Prokop/ J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +4:59.6

10. H. Solberg/ I. Minor (Ford Fiesta RS WRC) +6:38.9

Despre Hyundai

Hyundai Auto Romania, parte a Grupului Tiriac, este reprezentantul marcii Hyundai in Romania din anul 1994 si aduce pe piata nationala 8 modele Hyundai atat din gama autoturismelor, cat si din cea a autovehiculelor comerciale usoare. Fondata in 1967, Hyundai Motor Company s-a transformat in Hyundai-Kia Automotive Group, care este cotat drept al cincilea producator auto la nivel mondial incepand din anul 2007.


Top