Hyundai Motorsport se lupta pentru un loc in top cinci la debutul in Turul Corsici

  • Hyundai Motorsport are doi piloti in clasament, inaintea ultimei zile din Turul Corsicii
  • Kevin Abbring a terminat ziua pe locul 5 si ramane cel mai bine clasat pilot Hyundai Motorsport, in timp ce Hayden Paddon se afla pe pozitia a saptea
  • Dani Sordo si-a propus sa termine in top zece, iar Thierry Neuville a avut o zi mai buna dupa problemele de vineri, prima zi a Turului Corsicii

Echipa Hyundai Motorsport se afla in lupta pentru un loc in top cinci la debutul in Turul Corsicii, etapa a 11-a din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC). Duminica, in ultima zi a raliului, mai sunt programate trei probe speciale cu o lungime de aproape 95 km.   

Dupa un inceput cu probleme pentru multi piloti, sambata, toate cele patru modele Hyundai i20 WRC au ajuns inapoi in parcul de service. Kevin Abbring se afla pe locul cinci in clasamentul general, iar Hayden Paddon este si el pe locul sapte. Dani Sordo si Thierry Neuville au trecut peste problemele de vineri si au avut o zi mult mai buna.   

Dupa anularea specialei a patra (43,69 km, Casamozza-Ponte Leccia 2), din cauza ploilor torentiale de vineri, echipajele au mai avut de parcurs doar doua probe speciale: PS5 Francardo-Sermano (36,43 km), o repetare a ultimei probe de vineri, si Muracciole-Col de Sorba (48,46 km), cea mai lunga a raliului. 

Kevin Abbring (#10 Hyundai i20 WRC) a inceput ziua pe pozitia a doua la general, dupa o evolutie excelenta vineri. Olandezul si copilotul sau, Sebastian Marshall, au continuat sa acumuleze experienta cu modelul i20 WRC si se afla acum pe locul cinci in clasamentul general, inaintea ultimelor trei probe speciale de duminica.  

„Sa ma pot lupta pentru un loc in top cinci aici in Corsica, la doar al doilea raliu pe asfalt alaturi de echipa, este un lucru care ma multumeste. Sambata nu a fost cea mai buna zi pentru noi, dupa ce am ales pneurile hard pentru prima proba a zilei. Din pacate, pe portiunile mai uscate unde am fi fost in avantaj, am facut o pana si nu am mai putut forta. Nici dupa-amiaza nu am fost multumit de timpul meu. Puteam fi mai agresiv cu setarile pe care le-am ales in parcul de service, dar incercam sa invatam cat mai repede masina. Partea pozitiva este ca suntem pe cinci si sper sa ne pastram pozitia si la finalul ultimei zile”, a spus Abbring.

Pentru Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) si John Kennard, copilotul sau, a fost o zi utila de acomodare cu masina in conditii dificile pe asfalt. Neozeelandezul a urcat pe locul sapte la general, dupa o evolutie constanta pe ambele speciale.  

„Conditiile de sambata au fost mult mai bune si chiar daca unele portiuni au fost alunecoase, increderea noastra a fost mult mai mare. Am ales gresit pneurile pentru speciala de dimineata, unde ma asteptam sa fie mai uscat, dar timpul nu a fost chiar atat de rau. Dupa-amiaza m-am concentrat pe pilotaj si nu pe dictare. Cred ca am mers mai bine, dar cum nu am respectat intotdeauna notitele, cred ca mai e loc sa ne imbunatatim. A fost o zi in care am invatat foarte multe si sper sa continuam la fel duminica”, a spus Paddon.

Spaniolii Dani Sordo si Marc Martí (#8 Hyundai i20 WRC) au reusit sa reduca din diferenta dupa problemele de vineri. Sordo a fost cel mai bine clasat pilot Hyundai Motorsport pe ambele speciale de sambata si obiectivul sau este sa intre in top zece pana la finalul raliului.   

„Conditiile de dimineata au fost foarte dificile. Asfaltul era plin de noroi si foarte alunecos, dar am mers destul de bine. Au fost multe portiuni dificile, dar am reusit sa abordam probele cu o incredere mai mare si asta s-a vazut in timpii obtinuti. Am mai urcat in clasament si cu siguranta am fi avut o pozitie mult mai buna daca nu am fi avut probleme vineri, dar asta se intampla in raliuri si acum ne vom concentra pe ultimele trei probe in incercarea de a mai recupera din timpul pierdut. Masina s-a comportat excelent si am demonstrat ca suntem competitivi, ceea ce este un lucru pozitiv”, a spus Sordo.   

Dupa abandonul din prima zi a Turului Corsicii, Thierry Neuville a revenit pe probe conform cu regulamentul Rally 2. In ciuda penalizarii de timp, belgianul a avut doua evolutii curate pe specialele de sambata si a reusit sa-si recastige increderea intr-un raliu foarte dificil.  

„A fost o zi mai buna pentru noi. Prima proba a fost foarte alunecoasa si faptul ca am fost primii la start nu ne-a ajutat deloc. Am avut o abordare prea prudenta, dar am ajuns in parcul de service. In pauza de pranz am verificat inca o data dictarea si am mers mai bine pe speciala de dupa-amiaza. Masina s-a comportat bine si vom incerca sa recuperam cat mai mult din timpul pierdut”, a spus Neuville. 

Hyundai Motorsport a inscris patru masini la un raliu pentru a treia oara in acest sezon. Inaintea ultimei zile a Turului Corsicii, echipa a avut doua masini in top sapte si este pregatita sa se lupte pentru puncte pana la final.   

„A fost unul dintre cele mai imprevizibile raliuri de pana acum. Au fost conditii dificile pe toate probele. Am fost nevoiti sa reactionam in conditii schimbatoare si suntem multumiti ca avem patru masini la start in ultima zi. Kevin si Hayden sunt in top sapte, iar Dani si Thierry au facut eforturi mari pentru a recupera pozitiile pierdute. Pilotii nostri au ales pneuri diferite sambata dimineata, dar rezultatul a fost oarecum similar. Suntem pregatiti pentru ziua de duminica, cea mai lunga de pana acum si in care se poate schimba totul. Tinand cont de ceea ce am vazut pana acum, trebuie sa fim pregatiti pentru orice”, a spus Michel Nandan, directorul echipei.   

In ultima zi din Turul Corsicii, cea mai lunga de pana acum, mai sunt programate trei probe speciale cu o lungime de aproape 95 km.   

Rezultate – ziua a 2-a – Turul Corsicii  

1. J.M Latvala/ M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) 1:42:24.8 

2. E. Evans/ D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +2.0 A. 

3. Mikkelsen/ O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +30.8 K. 

4. Meeke/ P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +53.6 

5. K. Abbring/ S. Marshall (Hyundai i20 WRC) +1:00.1 

6. M. Østberg/ J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:05.7 

7. H. Paddon/ J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +1:25.5 

8. B. Bouffier/ T. De La Haye (Ford Fiesta RS WRC) +1:37.2 

9. S. Sarrazin/ J. J. Renucci (Ford Fiesta RS WRC) +1:51.6 

10. O. Tanak/ R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +1:53.9​ 

11. D. Sordo/ M. Martí (Hyundai i20 WRC) +2:02.6   

Despre Hyundai 

Hyundai Auto Romania, parte a Grupului Tiriac, este reprezentantul marcii Hyundai in Romania din anul 1994 si aduce pe piata nationala 8 modele Hyundai atat din gama autoturismelor, cat si din cea a autovehiculelor comerciale usoare. Fondata in 1967, Hyundai Motor Company s-a transformat in Hyundai-Kia Automotive Group, care este cotat drept al cincilea producator auto la nivel mondial incepand din anul 2007.