„Hyundai Skills for the Future” a desemnat echipa castigatoare pentru Romania

Castigatorii finalei locale „Hyundai Skills for the Future” sunt elevi ai Colegiului Tehnic Mecanic Grivita din Bucuresti. Echipa a dezvoltat un sistem independent hidraulic inclus in constructia autovehiculului pentru inlocuirea facila a rotilor. Proiectul va reprezenta Romania la finala europeana „Skills for the Future Award”, care va avea loc la Praga, Cehia, in luna iunie a acestui an.

Initiativa este parte a proiectului „Skills for the Future” demarat de catre Hyundai Motor Europe in parteneriat cu Junior Achievement Young Enterprise (JA-YE) Europe si isi propune sa aduca impreuna industria si educatia pentru a asigura eficienta pregatirii elevilor pentru piata muncii.

Pe parcursul anului scolar, elevi din institutii de invatamant vocationale de pe teritoriul Romaniei au avut ocazia de a dezvolta produse si servicii in domeniul auto. Dupa o perioada de instruire si practica antreprenoriala, sub indrumarea specialistilor Junior Achievement, a profesorilor coordonatori, dar si consiliati de voluntarii Hyundai, care le-au oferit informatii atat despre domeniul auto, cat si despre propria experienta profesionala, proiectele tinerilor au fost prezentate in fata unui juriu national. Temele intrate in cursa pentru finala europeana au fost evaluate din punct de vedere al viabilitatii, reusind sa atraga atentia si sa demonstreze ca pot fi transformate in afaceri reale. Proiectul castigator, dezvoltat de echipa Colegiului Tehnic Mecanic Grivita din Bucuresti, are la baza o idee aplicabila in domeniul auto: un cric hidraulic integrat in constructia autovehiculului. Sistemul ofera un plus de confort conducatorului auto aflat in situatia de a inlocui o roata in cazul unei pene de cauciuc sau in orice alta circumstanta.

Cea mai mare provocare a fost sa identificam solutii pentru realizarea machetei, astfel incat sa putem demonstra utilitatea si functionalitatea sistemului. Competitia ne-a unit ca echipa - elevi si profesori. In plus, avem satisfactia ca am invatat sa realizam un plan de afaceri, aspect care ne va ajuta, cu siguranta si in viitor. Ne gandim serios sa dezvoltam o afacere pornind de la specializarea noastra”, a declarat Daniel Maftei, elev al Colegiului Tehnic Mecanic Grivita.

 „Prin intermediul programului - Skills for the Future - tinerii sunt pregatiti pentru provocarile reale ale pietei muncii. Felicitam echipa Colegiului Tehnic Mecanic Grivita si le uram succes in finala europeana“, a declarat Teodor Brusalis, Director Executiv al Hyundai Auto Romania.

La nivel european, programul a fost derulat in 15 tari. Scopul actiunii este de a inspira tinerii sa se orienteze catre cariere in domeniul stiintelor exacte, precum si de a contribui la o mai buna intelegere a abilitatilor necesare pentru un mediu de lucru real in industria auto. In anul scolar 2013/ 2014, „Hyundai Skills for the Future” a  reunit aproximativ 4.400 de elevi  din peste 100 de scoli. Numarul participantilor a crescut de la 1.000 in anul 2012, la 5.400 in 2015. Hyundai Motor Europe se concentreaza asupra scolilor vocationale, acestea fiind cele care pregatesc cursantii pentru un loc de munca in domeniul auto.

Despre Hyundai

Hyundai Auto Romania, parte a Grupului Tiriac, este reprezentantul marcii Hyundai in Romania din anul 1994 si aduce pe piata nationala opt modele Hyundai atat din gama autoturismelor, cat si din cea a autovehiculelor comerciale usoare.

Hyundai Motor Europa sustine tinerii din Europa prin programe de cariera si dezvoltare, pentru a contribui la o mai buna intelegere si constientizarea a abilitatilor necesare pentru un mediu de lucru real in industria auto. In anul 2014, Hyundai Motor Europa a obtinut inregistrarea a peste 424.467 de unitati, o crestere cu 1% comparativ cu anul precedent. Aproape 95% din vehiculele vandute de Hyundai in regiune sunt proiectate, fabricate si testate in Europa, pentru a satisface nevoile clientilor europeni. 90% dintre vehicule sunt produse in cele doua fabrici din Cehia si Turcia, care au impreuna o capacitate de productie de 500.000 de unitati. Hyundai comercializeaza autovehicule in 30 de state europene prin intermediul a 2.500 de puncte de vanzare.

Despre Junior Achievement Romania

Junior Achievement Romania este o organizatie non-profit, avand ca misiune dezvoltarea in Romania a programelor internationale JA de educatie economica, antreprenoriala, financiara, etica, responsabilitate sociala, sanatate si viata activa. 39 de tari din Europa si 121 de tari din toata lumea urmeaza programele JA. In Romania, acestea sunt urmate gratuit de peste 250.000 de elevi din 1.400 de scoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educatiei Nationale si datorita sustinerii financiare din partea comunitatii de afaceri. Mai multe informatii, pe www.jaromania.org.


Top