Hyundai dezvaluie noul motor GDi si transmisa automata in opt trepte, dedicate autovehiculelor hibrid cu tractiune fata

Hyundai dezvaluie noul motor GDi si transmisa automata in opt trepte, dedicate autovehiculelor hibrid cu tractiune fata

Hyundai Motor a dezvaluit recent noul motor 1.6 litri GDi si transmisia automata cu opt trepte, in cadrul evenimentului anual International Powertrain Conference.

 

Noul Motor Kappa 1.6 litri GDi

Noul motor Kappa 1.6 litri GDi ofera plus de putere, performanta si economie de carburant, reducand costurile de productie si emisiile de CO2 pentru vehiculele cu propulsie hibrid-electrica (HEV) sau plug in hibrid-electric (PHEV). Propulsorul, care va fi lansat in 2016, reprezinta primul mix intre motorul cu ciclu Atkinson, cursa lunga pentru pistoane (eficienta termica marita) si EGR cu racitor.

 

Noul motor functioneaza cu ciclul Atkinson, sistemul de distributie continua variabila (CVVT) imbunatatit, sistemul EGR cu racitor si supapa EGR ultrarapida. Toate acestea conduc la imbunatatirea economiei de carburant cu 3% si cresterea puterii. Temperaturile propulsorului sunt mentinute de termostat la valori diferite pentru chiulasa (88┬║) si bloc motor (105┬║), favorizand eficienta (micsorarea frecarilor in bloc) si reducand pericolul aparitiei detonatiei (chiulasa racita).

 

Propulsorul dispune de injectie GDi la 200 bari - injector cu sase orificii (perforate cu laser) - contribuind la reducerea consumului si noxelor. Noile tehnologii aduc eficienta termica a motorului la 40% (fata de 30%) pentru puterea de 105 CP si cuplul de 147 Nm.

 

Noua transmisie automata in opt trepte

Noua transmisie micsoreaza consumul cu 7.3% in comparatie cu actuala transmisie automata in sase trepte. Hyundai va prezenta o noua transmisie automata pentru propriile familii de motoare Lambda, Theta turbo GDi si R, pentru segmente mari si de lux.

 

Cresterea numarului de trepte duce la majorarea acceleratiei, reducerea consumului, diminuarea zgomotului si vibratiilor. In plus, reproiectarea transmisiei a condus la micsorarea greutatii cu 3,8 kg si la imbunatatirea etansarilor si stabilitatea schimbarii treptelor de viteza.

 

Pompa de ulei a fost reproiectata pentru reducerea consumului si micsorarea pierderilor. De asemenea, convertizorul de cuplu multi-disc imbunatateste economia de carburant si manevrabilitatea. In acest fel se obtine largirea gamei de cuplare si un raspuns mai rapid din partea ambreiajelor. Astfel, au fost diminuate pierderile prin frictiune prin detalii constructive (reproiectarea canelurilor, reducerea suprafetelor de contact a rulmentilor si imbunatatirea etansarilor).