Mostenirea Hyundai.

Progresul nu vine din intamplare, ci este modelat de istorie.

La inceput a fost un om hotarat sa ofere tarii si copiilor sai o noua perspectiva. De aceea, Chung Ju-yung a fondat Hyundai – iar acea viziune ne modeleaza si astazi.

Un om inspirat de dorinta de progres.

De-a lungul vietii sale, fondatorul Hyundai a avut succes in numeroase domenii. Descopera mai jos povestea sa extraordinara.

  • 1931, inceputul unei legende.


    Chung Ju-yung


    Fondatorul Hyundai, s-a nascut in satul Asan, situat la aproximativ 50 km nord de actuala zona demilitarizata (DMZ) in ceea ce este astazi Coreea de Nord.

    Fiind cel mai mare dintre copiii unor agricultori, se astepta ca el sa preia ferma familiei impreuna cu cei sase frati mai mici. Totusi, a decis sa caute oportunitati. Astfel, a fugit de acasa de trei ori – ultima data in 1931, la varsta de 18 ani – sperand sa poata oferi o viata mai buna decat cea a familiei sale. Prima data, la 16 ani, el si un prieten au ajuns in orasul Kowon si si-au gasit slujbe ca muncitori in constructii, iar Chung si-a descoperit pasiunea pentru inginerie civila. Totul a decurs bine timp de doua luni, pana cand tatal sau a aflat unde se afla si l-a adus inapoi. A doua oara, Chung si prietenul sau au fost inselati de un strain care le promisese slujbe, dar le-a luat toti banii.


  • Anii 30'


    1933


    Dupa un an petrecut ajutandu-si tatal la ferma, Chung a incercat din nou sa paraseasca casa in cautarea unei vieti mai bune pentru familia sa.

    A reusit sa-si procure un bilet de tren spre capitala vanzand una dintre vacile tatalui sau. Ajuns la Seul, Chung spera sa inceapa o cariera in contabilitate si s-a inscris la o scoala locala de contabilitate. Citea mult despre Abraham Lincoln, care reusise sa-si faca un nume in ciuda faptului ca provenea dintr-un mediu modest. Doua luni mai tarziu, tatal sau l-a gasit si l-a adus inapoi in satul natal, din nou.


  • 1935.

    Insa, inapoi in sat, tatal sau a realizat dorinta neobosita a fiului de a cunoaste lumea – si in cele din urma l-a lasat sa plece. Din 1935, Chung a perseverat in diverse domenii, de la muncitor pe chei, purtator de pietre, pana la livrator de orez – ceea ce l-a obligat sa invete sa mearga pe bicicleta.

    Datorita dedicarii sale pasionate si viziunii neclintite, Chung a devenit proprietarul magazinului in doar doi ani. Dar apoi a aparut o noua provocare: comertul cu orez a fost interzis in Coreea.

  • Anii 40'


    Anii 1940


    Odata cu interzicerea comertului cu orez, Chung a inceput sa caute „ceva de facut care sa nu necesite capital mare, dar sa aduca profituri ridicate”.

    In 1941, a deschis un atelier de reparatii auto in Seul, primul sau contact cu lumea automobilistica. Chiar si la inceputul anilor 1940, compania lui Chung functiona ca Hyundai astazi: rapida si eficienta. Mai tarziu, el a declarat cu mandrie: „reparam in doar cinci zile ceea ce altor companii le lua douazeci”.


  • 1947.

    In doar trei ani, numarul angajatilor a crescut de la 20 la 70, motiv pentru care guvernul a decis sa comaseze afacerea lui Chung cu o otelarie pentru a sustine efortul de razboi. In 1947, a inceput a cincea sa meserie ca fondator al Hyundai Group, intrand in domeniul constructiilor. Ca antreprenor guvernamental, compania sa „Hyundai Engineering & Construction” a facut parte din reabilitarea tarii – care, desigur, includea construirea de drumuri. Chung a realizat rapid ca „daca drumurile sunt venele tarii, masinile sunt sangele care circula prin ele”.

    Chung, fiul unui fermier, care nu s-a temut niciodata sa infrunte obstacole si sa o ia de la capat de fiecare data, a jucat un rol important in reconstruirea Coreei si in realizarea viziunii sale originale: „Daca cineva m-ar intreba care este forta motrice a Hyundai – dorinta de a face mai bine.” Iar vaca? Putin inainte de trecerea sa in nefiinta, fondatorul Chung si-a achitat simbolic datoria fata de tara, oferind Coreei 1001 vaci – un omagiu adus tatalui sau iubit, care a facut toate acestea posibile.

1967 - 1990

Inceputul erei productiei auto.

Hyundai Engineering & Construction a facut parte din procesul de revitalizare a Coreei in perioada de dupa razboi – care, desigur, a inclus si construirea de drumuri. Chung si-a dat repede seama ca „daca drumurile sunt venele unei tari, atunci masinile sunt sangele care curge prin ele”. Urmatorul pas al calatoriei a fost fondarea Hyundai Motor Company, in 1967.

1967
1968
1967.

1967.

In 1967 a fost fondata Hyundai Motor Company, iar in 1968 a fost finalizata uzina de asamblare din Ulsan. Astazi, aceasta este cea mai mare facilitate integrata de productie auto din lume, cu o capacitate anuala de 1,6 milioane de unitati. Cu flota globala de nave Hyundai Glovis si propria companie siderurgica afiliata, Hyundai controleaza intregul lant de valoare.

1968.

1968.

In 1968, Cortina a fost primul vehicul asamblat cu succes de Hyundai la uzina din Ulsan, in cooperare cu Ford Motor Company. Hyundai a stabilit un record pentru cel mai scurt timp dintre inceperea constructiei si operatiunile la scara completa pentru orice uzina Ford din lume – mai putin de sase luni.

Pony

Era Pony.

Angular, elegant, iconic – Hyundai Pony Coupe este la fel de atemporal astazi cum a fost la momentul lansarii sale, in 1975. Dupa 46 de ani, am demontat un Pony sedan de prima generatie si l-am recreat complet, cu tehnologii, finisaje si dotari moderne. Te invitam la bordul noii generatii Heritage Series PONY.

1975: nasterea legendei Pony.

Dupa succesul Cortinei si dominarea treptata a pietei europene, Hyundai a decis sa dezvolte propria masina. Compania l-a angajat pe George Turnbull, fost Director General al Austin Morris, in 1974.

1975: nasterea legendei Pony.

Expozitia Auto de la Torino

A angajat sase ingineri europeni, inclusiv un designer de caroserie, designeri de sasiu, ingineri de productie si un inginer de testare. Impreuna, ei au creat Pony, care a avut premiera la Salonul Auto de la Torino in 1974.

Expozitia Auto de la Torino

O masina pentru fiecare.

Cunoscut sub numele de ‘kukmincha’, sau ‘masina pentru oameni’, si cu design semnat de Giorgetto Giugiaro, sedanul compact cu tractiune spate a fost prima masina produsa in masa in Coreea de Sud si a fost modelul de referinta al Hyundai timp de ani de zile.

O masina pentru fiecare.

Exporturi.

Hyundai a inceput sa exporte Pony in Chile, Argentina, Columbia si Egipt in 1976. Exporturile catre Europa, in Belgia si Olanda, au inceput in 1978, Grecia fiind adaugata la scurt timp dupa aceea.

Exporturi.

Variante.

Pony a fost lansat ca sedan cu 4 usi, in 1976 a fost adaugata versiunea pickup, in 1977 break-ul, iar in 1980 hatchback-ul cu 3 usi. Astazi, Pony Coupe continua sa incante pasionatii de masini clasice.

Variante.

Noua generatie Heritage Series PONY – 2021

In 2021, Pony cu 3 usi a fost reinventat pentru secolul XXI. Creat pentru expozitia din Motorstudio Busan, Heritage Series PONY se remarca prin silueta sa unghiulara iconica si finisajul mat argintiu.

Noua generatie Heritage Series PONY – 2021

O sursa de inspiratie pentru viitor.

Iconicul Pony a fost sursa de inspiratie pentru 45, un concept de vehicul electric, care la randul sau a dat nastere premiatului IONIQ 5 – prima masina a brandului nostru dedicat vehiculelor electrice.

O sursa de inspiratie pentru viitor.

Extindere rapida si primele masini electrice si hibride.

Anii 1980 au fost o perioada de expansiune rapida pentru Hyundai, compania devenind un jucator international si incepand sa concureze cu constructorii auto traditionali. In anii 1990, Hyundai a experimentat cu o serie de vehicule electrice si hibride.

1980
1990
1994
Anii 80'

Anii 80'

Intr-o perioada de expansiune rapida, prima generatie Hyundai Sonata a fost lansata in 1985, iar in 1986, Pony Excel a devenit primul model Hyundai vandut in Statele Unite.

Anii 90'

Anii 90'

Prima masina electrica pura a companiei a fost prototipul Sonata EV in 1991. Hibridul electric FGV-1 a fost prezentat la Salonul Auto de la Seul in 1995 si a inclus tehnologie de tractiune electrica permanenta. In 1998 se dezvoltau vehicule cu combustibil flexibil, iar activitatile legate de vehiculele electrice cu celula de combustibil au inceput la sfarsitul anilor '90.

Anul 1994

Anul 1994

Hyundai a continuat sa evolueze si sa isi consolideze pozitia de producator auto international de top.
In 1994, compania a inceput operatiunile unui centru R&D nou infiintat in Germania, responsabil cu monitorizarea dezvoltarii tehnologiilor in Europa si cu proiectarea si ingineria de noi modele pentru piata europeana.
In septembrie 1997, Hyundai a deschis prima uzina de productie pe continent, la Izmit, Turcia, care ramane cea mai veche facilitate de productie in strainatate a companiei.

2000-2009

Drumul catre un brand de renume mondial.

La inceputul mileniului, Hyundai a inceput sa isi reconfigureze imaginea pentru a se stabili ca un brand de clasa mondiala, investind masiv in calitate, design si productie. Primul SUV, SANTA FE, a fost lansat in 2000, iar succesul sau a condus la introducerea TUCSON in 2004.

2000.

2000.

Primul nostru SUV, SANTA FE, a fost lansat in 2000. Denumit dupa orasul din New Mexico, a fost un succes printre cumparatorii americani si a devenit rapid cel mai bine vandut model al nostru.

2004.

2004.

Lansat in 2004, SUV-ul compact TUCSON a castigat in acelasi an premiul Asociatiei Jurnalistilor Auto din Canada pentru cel mai bun crossover si premiul Good Design in Japonia.

2007.

2007.

Lansarea i30, primul model din seria „i”, dezvoltat pentru a raspunde cerintelor specifice ale consumatorilor europeni si pentru a reprezenta o adevarata provocare pentru brandurile consacrate din segment.

2010-2021

2010 pana astazi: pionieri in mobilitatea viitorului.

In aceasta etapa, ne-am concentrat tot mai mult asupra vehiculelor si tehnologiilor prietenoase cu mediul. In 2021, am anuntat ca Hyundai isi propune sa atinga neutralitatea carbonului pana in 2045, prin neutralizarea emisiilor de CO2 in toate etapele de productie si utilizare. Din 2035, toate vehiculele noi Hyundai vandute in Europa vor fi fie electrice pe baterii, fie cu celula de combustibil.

2013
2016
2017
2018
2019
2020
2013.

2013.

Lansat in 2013, ix35 Fuel Cell este primul vehicul cu celula de hidrogen produs in serie la nivel comercial in lume. Timpul scurt de realimentare si autonomia mare, combinate cu grija fata de mediu, ofera beneficii sporite tuturor. Tot in 2013 a fost infiintata echipa Hyundai Motorsport pentru Campionatul Mondial de Raliuri.

2016.

2016.

In 2016, Hyundai a lansat IONIQ, prima masina din lume care ofera trei tipuri de propulsie electrificata – hibrid, plug-in hibrid si complet electrica. Numele sau provine din combinatia cuvintelor „ion” si „unique”.

2017.

2017.

i30 N a marcat debutul gamei Hyundai N de inalta performanta. Bazat pe noua generatie i30, i30 N a fost dezvoltat de la zero pentru a oferi placere maxima la condus, atat pe drumurile de zi cu zi, cat si pe circuit. Nascute in Namyang si perfectionate la Nürburgring, masinile N sunt proiectate sa performeze – si sa iti aduca zambetul pe fata.

2018.

2018.

Versatil si extrem de distractiv la condus, noul KONA Electric este primul SUV compact electric din Europa. Acest nou model revolutionar combina o autonomie impresionanta cu stilul indraznet si spatios al unui SUV – fara compromisuri.

2018.

2018.

NEXO nu doar ca intruchipeaza angajamentul Hyundai pentru dezvoltarea vehiculelor ecologice avansate – ci consolideaza si pozitia companiei de lider in domeniul vehiculelor electrice cu celula de combustibil (FCEV). NEXO stabileste un record mondial pentru cea mai lunga autonomie a unui vehicul electric cu celula de combustibil, depasind 600 km cu o singura incarcare.

2019.

2019.

Pur numit 45, noul nostru concept de design electric, prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt 2019, aduce un omagiu unuia dintre cele mai iconice vehicule din istoria Hyundai: Pony Coupe Concept. 45 prefigureaza o noua era a designului auto Hyundai, axata pe electrificare, tehnologii autonome si design inteligent.

2020.

2020.

2020 a fost un an record in materie de lansari si imbunatatiri. Sapte modele distincte au fost lansate sau reimprospatate – sau 20, daca includem toate variantele. Lansarea noului TUCSON a completat electrificarea gamei de SUV-uri. Acum, SANTA FE si TUCSON sunt disponibile in variante hibrid si plug-in hybrid, iar KONA are deja variante hibrid si complet electrice.

2021.

2021.

IONIQ 5, primul model construit pe arhitectura dedicata pentru vehicule electrice pe baterii (E-GMP), este de asemenea primul din noua gama a brandului IONIQ.

IONIQ 5
2022.

2022.

Extinzand gama complet electrica IONIQ, a fost lansat IONIQ 6, un sedan cu patru usi tip streamliner, al carui design isi are radacinile in conceptul EV Prophecy.

IONIQ 6
2023
2024
2025
2023.

2023.

Votat „Masina Anului 2023” de TopGear.com, IONIQ 5 N a fost lansat ca primul nostru model N complet electric de inalta performanta. Noul KONA Electric a evoluat intr-un SUV mai mare, cu dimensiuni upscale care ii consolideaza identitatea robusta si iconica de design. Iar pentru cei care apreciaza un strop de stil motorsport, am lansat si KONA Electric N Line.

2024.

2024.

Cu milioane de unitati vandute la nivel global, TUCSON a sarbatorit in 2024 20 de ani de succes cu editia aniversara TUCSON 20th Anniversary Edition. De asemenea, am lansat INSTER, un EV compact care face o declaratie puternica. Iar SANTA FE Hybrid si Plug-in Hybrid, radical transformate, au introdus un design exterior complet nou, un ampatament mai lung si un interior spatios complet nou.

2025.

2025.

IONIQ 9, cu 7 locuri, a inaugurat o noua era a designului EV spatios. Noul IONIQ 6 a fost lansat cu detalii de design rafinate si autonomie electrica extinsa. Fratele sau de inalta performanta, IONIQ 6 N, a debutat la Goodwood Festival of Speed, iar Concept THREE – primul concept EV compact din familia IONIQ – a fost prezentat la IAA Mobility Show.

Altii vorbesc. Noi actionam.

In timp ce unele branduri auto doar anunta masini sustenabile, noi avem deja numeroase vehicule cu zero emisii pe sosele. Ca de exemplu, urmatoarea generatie de vehicule electrice cu celula de hidrogen: NEXO, si primul SUV subcompact complet electric din Europa: KONA Electric. In 2021 am lansat IONIQ 5, primul vehicul bazat pe E-GMP, platforma noastra dedicata pentru vehicule electrice – urmat de sedanul cu patru usi IONIQ 6 in 2022.