
- Pentru Hyundai Motorsport, lupta pentru titlurile din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) incepe in Raliul Monte-Carlo
- Echipa va avea trei echipaje permanente in acest sezon, Thierry Neuville, Ott Tänak si Adrien Fourmaux urmand sa piloteze modelul Hyundai i20 N Rally1 la fiecare etapa
- Dupa castigarea titlurilor mondiale la piloti si copiloti in 2024, Hyundai Hyundai Shell Mobis World Rally Team vrea sa isi demonstreze competitivitatea si in sezonul 2025
Dupa castigarea titlurilor mondiale la piloti si copiloti in 2024, pentru prima oara in istorie, Hyundai Motorsport incepe un nou sezon din Campionatul Mondial de Raliuri FIA cu obiective si mai ambitioase. Pentru Hyundai Shell Mobis World Rally Team urmeaza cel de-al 12-lea sezon in WRC, iar dupa castigarea titlurilor mondiale, la piloti si copiloti, castigate sezonul trecut, echipa vrea sa repete performanta in 2025 si sa adauge si titlul mondial la constructori.
Pentru a-si atinge aceste obiective, Hyundai Motorsport va avea trei echipaje permanente care vor concura cu modelul Hyundai i20 N Rally1: campionii mondiali din 2024 Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe, Ott Tänak si Martin Järveoja, dar si Adrien Fourmaux si Alexandre Coria, care vor evolua in premiera in culorile Hyundai Motorsport.
Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe au ales sa concureze in sezonul 2025 cu numarul 1 pe masina, fiind primul echipaj dupa Sébastien Ogier, in 2022, care face asta.
“La fel ca in fiecare sezon, obiectivul nostru este sa ne luptam pentru cel mai bun rezultat posibil. In 2024 am reusit sa castig titlul mondial la piloti, dar am ratat titlul constructorilor in ultima etapa. Ca si echipa, acesta este obiectivul nostru principal, iar din punctul meu de vedere imi doresc sa raman din nou in lupta pentru titlul pilotilor pana la final. Am avut cateva sesiuni de teste cu noua masina, in specificatiile pentru sezonul 2025, si cred ca va conta foarte mult cum vom reusi sa ne adaptam cu noile pneuri. Inca nu am acumulat suficiente informatii pentru a intelege exact cum lucreaza pe toate suprafetele si, in plus, vor fi si trei etape complet noi, asa ca acolo situatia va fi si mai interesanta din acest punct de vedere. Acum insa de abia astept sa inceapa noul sezon”, a spus Thierry Neuville.
Ott Tänak si Martin Järveoja au ramas la echipa si in 2025, acesta fiind cel de-al cincilea sezon in care concureaza cu un model Hyundai WRC. Dupa ce anul trecut echipajul estonian s-a luptat pentru titlurile mondiale pana in ultima etapa cu colegii lor de echipa, Tanak si Järveoja sunt pregatiti sa atace din nou coroana mondiala intr-un sezon care se anunta a fi cel mai competitiv din istoria recenta a Campionatului Mondial.
“Obiectivul nostru principal este sa fim mai buni decat am fost anul trecut. Cred ca asta ne va fi putin mai usor pentru ca dupa un sezon alaturi de echipa stim la ce sa ne asteptam si cum putem sa ne imbunatatim. Ne dorim titlurile mondiale si ne vom lupta pentru asta in fiecare etapa. Avem 3 raliuri complet noi, alt furnizor de pneuri si cateva modificari de regulament, asa ca sunt cateva lucruri cu care trebuie sa ne acomodam. Va fi foarte important sa ne adaptam cat mai repede pe fiecare suprafata si in acest moment este foarte greu de prezis ceea ce va urma, dar asta face ca lucrurile sa fie cu adevarat interesante”, a spus Ott Tänak.
Cu doua sezoane complete in categoria principala din WRC, Adrien Fourmaux si Alexandre Coria vor pilota in 2025 pentru Hyundai Motorsport. Echipajul francez a terminat sezonul 2024 cu 5 podiumuri si un total de 162 de puncte, iar in cadrul Hyundai Shell Mobis World Rally Team vor concura pe masina cu numarul 16.
“Sunt foarte incantat ca voi face parte din echipa Hyundai Shell Mobis World Rally Team si abia astept sa inceapa sezonul. Titlul constructorilor este obiectivul principal si stiu ca trebuie sa muncesc mult pentru a ajuta echipa sa-l castige. Avem foarte multe de invatat, tinand cont ca e primul sezon cu Hyundai Motorsport, dar avem si modificarile de regulament, plus un nou furnizor de pneuri. Vom lua totul pas cu pas si sper ca
ne putem implica constant in lupta pentru un loc pe podium. Ar fi extraordinar daca as putea obtine prima mea victorie in WRC inca din acest sezon, dar este clar ca mai avem multe de invatat. Primele trei etape sunt pe trei suprafete complet diferite, asa ca mai intai trebuie sa ne acomodam cu asta,” a spus Adrien Fourmaux.
Asa cum fiecare echipaj isi doreste titlurile mondiale, la piloti si copiloti, obiectivul echipei este si castigarea titlului mondial la constructori. Hyundai Motorsport a reusit aceasta performanta in 2019 si 2020, iar pentru acest sezon echipa a facut numeroase schimbari pentru a-si intari pozitia in campionat. Astfel, Gerard-Jan de Jongh apreluat rolul de inginer sef in cadrul echipei, fiind responsabil de toate aspectele tehnice, iar Pablo Marcos revine in echipa Hyundai Motorsport preluand rolul de team manager.
Sezonul 2025 din WRC vine cu o serie de modificari ale regulamentului tehnic, dar si in ceea ce priveste sistemul de punctaj. In primul rand anul acesta vor fi 14 etape in calendar, aceasta fiind cel mai lung sezon din WRC dupa cel din 2008, cu trei etape complet noi in program: Raiul Insuelor Canare pe asfalt (25-27 aprilie), Raliul Paraguaiului pe macadam (29-31 august) si Raliul Arabiei Saudite (28-30 noiembrie).
In afara acestor provocari mai sunt si modificarile tehnice, inclusiv renuntarea la sistemul hibrid, dar si un nou furnizor de pneuri, Hankook fiind partener oficial pentru sezoanele 2025 – 2027. In ceea ce priveste sistemul de punctaj, nu se vor mai acorda puncte la finalul zilei de sambata, dar numarul maxim de puncte care se pot castiga intr-o etapa a crescut la 35. Se pastreaza punctele suplimentare pentru cei mai buni timpi in Power Stage, dar si punctele pentru clasamentul zilei de duminica.
“Dupa victoriile obtinute in 2024, obiectivul nostru este sa fim si mai buni sezonul acesta. In acelasi timp trebuie sa ramanem cu picioarele pe pamant pentru ca urmeaza cu siguranta unul dintre cele mai disputate sezoane din istorie. In pauza de iarna am analizat ce a mers bine si mai ales ce nu a mers si acum stim cum trebuie sa abordam lucrurile. Ma bucur ca Adrien si Alex fac parte din familia noastra si asta arata ca ne-am schimbat si noi strategia in ceea ce priveste a treia masina din echipa. Competitorii nostri vor fi si ei mult mai puternici, dar obiectivul nostru ramane acelasi. Sunt sigur ca toata echipa isi doreste titlurile mondiale si ca fiecare va face totul pentru ca in final sa ne atingem obiectivele. Misiunea lui Thierry este sa-si apere titlul mondial, Ott va fi si el in carti, iar Adrien va dori sa confirme increderea pe care am avut-o in el. In plus, mai sunt si factorii externi care vor influenta lupta pe probele speciale. Avem un furnizor nou de pneuri, un regulament tehnic modificat si alt sistem de punctaj, asa ca trebuie sa tinem cont de toate aceste lucruri”, a spus si Cyril Abiteboul, presedintele Hyundai Motorsport si directorul echipei.