- Tucson, cel mai bine vandut SUV compact al marcii Hyundai, va beneficia de o noua motorizare.
- Gamei existente, care include in acest moment cinci sisteme de propulsie, i se va adauga un nou motor diesel de 1,7 litri cuplat la o cutie de viteze cu dublu ambreiaj in sapte trepte (7DCT)
Hyundai Tucson, lansat pe piata din Europa in a doua jumatate a anului 2015, va fi disponibil cu un nou propulsor diesel de 1,7 litri, cuplat la o cutie de viteze cu dublu ambreiaj (DCT) in sapte trepte. Modelul, premiat cu cinci stele la testele Euro NCAP, pentru siguranta, beneficiaza de cinci ani garantie fara limita de kilometri.
Noul Tucson este modelul Hyundai cu cea mai rapida evolutie a vanzarilor din Europa, inca de la comercializarea din septembrie 2015 fiind comandate peste 115.000 de unitati. Gama de propulsoare de care beneficiaza autovehiculul este una dintre cele mai extinse din segmentul SUV, la aceasta contribuind si noul motor turbo-diesel de 1,7 litri si 104 kW (141 CP). In combinatie cu eficienta transmisiei cu dublu ambreiaj in sapte trepte (7DCT) se inregistreaza emisii de CO2 de 129 g/ km, consumul mixt fiind de 4,9 l/ 100 km. Propulsorul dezvolta un cuplu maxim de 340 Nm, obtinut inca de la 1.750 rpm.
Consum cu 20% mai eficient
Transmisia 7DCT dezvoltata in propriile centre Hyundai ofera posibilitatea de a alege intre functionarea complet automata si cea secventiala, cu schimbare manuala. In plus, este cu 20% mai eficienta in privinta consumului si a emisiilor de CO2, comparativ cu cea hidramata cu sase trepte. Noul propulsor este echipat standard si cu sistem Stop & Go (ISG), disponibil, de asemenea, pentru motorul de 1,7 litri (de putere redusa) si cel pe benzina de 1,6 litri, cat si pentru propulsoarele diesel de 2,0 litri.
Cinci stele de siguranta
Tucson este clasat drept unul dintre cele mai sigure autovehicule din segmentul din care face parte, primind calificativul maxim de cinci stele la testele Euro NCAP. Modelul beneficiaza de o structura solida a caroseriei care include 51% otel de inalta rezistenta pentru imbunatatirea rigiditatii torsionale si a comportamentului la impact. In plus, noul Tucson dispune de dotari avansate de siguranta activa si pasiva, precum sistemul de franare automata la detectarea pietonilor (AEB), sistemul de monitorizare a unghiului mort (BSD), sistemul de alerta a traficului din spate (RCTA), dar si sistemul de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LKAS). Sistemul „capota activa” micsoreaza riscul unui accident fatal in cazul unei coliziuni cu un pieton.
Fabricat in regiune, pentru clientii europeni
Tucson a fost proiectat, fabricat si dezvoltat pentru piata europeana, la uzina din Cehia. Increderea Hyundai in calitatea productiei europene este evidentiata de garantia de cinci ani fara limita de kilometri, care va insoti fiecare nou model comercializat.
Specificatii tehnice
Noul Tucson - motor 1,7 litri turbo diesel cu transmisie cu dublu ambreiaj in sapte trepte (7DCT)
Caroserie si sasiu
Noul Hyundai Tucson este un SUV de clasa compacta, in cinci usi, cu o structura solida a caroseriei care include 51% otel de inalta rezistenta. Clientii pot alege intre doua motorizari pe benzina si patru diesel, cu tractiune 2WD sau 4WD, echipate cu o cutie de viteze in sase trepte, manuala sau automata, sau in sapte trepte cu dublu ambreiaj (7DCT).
U2 1,7 CRDi (HIGH) 141 CP | 7DCT |
Tip | U2 1,7 CRDi, 4 cilindri in linie DOHC cu16-VALVE |
Capacitate | 1685 cc |
Alezaj x cursa | 77.2 x 90 mm |
Raport de compresie | 15.7 |
Putere | (104 kW) 141 CP @ 4.000 rpm |
Cuplu | 340 Nm @ 1.750~2.500 rpm |
Tractiune | 2WD |
Viteza maxima (km/ h) | 185 |
Acceleratie 0 -100 km/ h (secunde) | 11,5 |
Consum urban | 5,4 |
Consum extra urban | 4,7 |
Consum combunat | 4,9 |
Emisii CO2 combinat (g/ km) | 129 |