O zi dificila pentru Hyundai Shell World Rally la Raliul Poloniei

O zi dificila pentru Hyundai Shell World Rally la Raliul Poloniei
  • Hyundai Shell World Rally a finalizat ziua de vineri, una foarte dificila, cu toate cele trei modele Hyundai i20 WRC.
  • Juho Hänninen ramane cel mai bine clasat pilot Hyundai Motorsport, pe locul sase la general, dupa ziua a doua.
  • Hayden Paddon a incheiat cu cel de-al doilea timp pe PS4, la doar 0,7 secunde de primul clasat, la a doua sa cursa in cadrul echipei Hyundai Shell World Rally.

Vineri a fost o zi dificila pentru Hyundai Shell World Rally Team in Raliul Poloniei, dar echipa si-a atins obiectivul si a finalizat cu toate cele trei modele Hyundai i20 WRC inscrise in competitie.

In programul zilei au fost incluse sapte probe speciale, doua treceri pe speciala Wieliczki (12,89 km), cate doua treceri pe probele din Lituania (Kapciamietsis de 12,92 km si Margionys 17,97 km) – marcand, astfel, primele probe din aceasta tara incluse in Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) – si o trecere pe super speciala Mikolajki.

Pe prima proba a zilei evolutia echipajelor Hyundai Shell World Rally a fost pozitiva, Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, copilot Nicolas Gilsoul), Juho Hänninen (#8 Hyundai i20 WRC, copilot Tomi Tuominen) si Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC, copilot John Kennard) avand, insa, probleme pe prima bucla din Lituania din cauza conditiilor dificile.

In final, a doua trecere de pe PS7 si PS8 a fost anulata din cauza deteriorarii traseului si a faptului ca pe unele portiuni erau prea multi spectatori care stateau in zone nepermise, iar pilotii au revenit in Polonia pentru cea de-a doua trecere pe PS9 Wieliczki si super speciala de pe pe Mikolajki Arena (PS10).

Neuville a inceput ziua bine, dar a facut o pana, urmata si de o rasucire pe PS6, care l-a costat timp. Echipajul belgian a finalizat speciala a noua, dar imediat dupa sosire cei doi s-au oprit pe sectorul de legatura pentru a incerca sa rezolve o problema la sistemul de franare. Neuville si Gilsoul au reusit sa deconecteze frana de mana si au luat startul pe ultima proba de vineri fara frane pe spate. Ziua a doua s-a incheiat pe locul 10 in clasamentul general.

„A fost o zi dificila. Am parcurs doar 60 km de probe speciale si sute de kilometri de probe de legatura. Am facut o pana la finalul celei de-a treia probe speciale de vineri (PS6) si ne-am rasucit, ceea ce ne-a costat foarte mult timp. Dupa amiaza am avut o singura problema cu franele spate care s-au blocat si s-au supraincalzit. Din fericire au fost cativa oameni cu extinctoare care ne-au ajutat si am putut continua raliul. Am parcurs ultima proba doar cu frane pe fata, dar nu am pierdut foarte mult timp. Probele de sambata sunt mai tehnice si sper sa avem o zi mai buna, sa putem ataca si sa mai urcam cateva pozitii in clasament”, a declarat Neuville.

In ciuda conditiilor dificile, Hänninen a continuat in acelasi ritm ca in prima zi. Finlandezul a incheiat ziua de vineri pe locul sase in clasamentul general, dar a fost solicitant atat pentru el, cat si pentru modelul Hyundai i20 WRC.

„Conditiile de PS5 si PS6 au fost foarte grele. Am mers la limita pentru a obtine un timp cat mai bun. Bucla de dupa amiaza a fost anulata si am revenit pe PS9. Sper insa ca sambata sa avem o zi mai buna”, a mentionat Hänninen.

Neozeelandezii Paddon si Kennard au furnizat marea surpriza a diminetii cand pe speciala a patra au terminat cu cel de-al doilea timp, la doar 0,7 secunde de prima victorie pe o proba speciala. Au avut o evolutie impresionanta la volanul modelului Hyundai i20 WRC, dar si ei au intampinat dificultati pe urmatoarele doua probe. Chiar daca se aflau pe un teren necunoscut, Paddon si Kennard au reusit sa incheie proba si vor lua startul sambata de pe pozitia a 11-a in clasamentul general.

 „Ma bucur ca am reusit un timp atat de bun pe prima proba a zilei, mai ales ca nu am mers la limita. Pe urmatoarele doua, insa, am mers mai incet pentru a proteja masina, care s-a comportat excelent. Probele de sambata sunt similare cu cele pe care le-am parcurs vineri. Sper sa putem fi la fel de competitivi”, a adaugat Paddon.

„Ziua a debutat promitator, dar pe specialele din Lituania, cand a fost clar ca drumurile vor fi din ce in ce mai rele, am intampinat probleme. Decizia de a anula doua probe a fost dificila, dar siguranta trebuie sa primeze. Am revenit in Polonia pentru ultimele doua speciale ale zilei, PS9 si super speciala, dar, din pacate, Thierry a avut o problema la sistemul de franare pe care a rezolvat-o apoi impreuna cu Nicolas. Modelele Hyundai i20 WRC s-au comportat conform asteptarilor, pilotii au mers bine si asteptam acum startul de sambata pentru a acumula mai multa experienta si pentru a incerca sa ne imbunatatim evolutiile pe probe”, a declarat si Michel Nandan, directorul echipei.

 Raliul Poloniei - clasament general dupa ziua a II-a

 S. Ogier/ J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 47:22.4

A. Mikkelsen/ O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +0.9

M. Østberg/ J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +19.5

J.M Latvala/ M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +32.0

K. Meeke/ P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +40.0

J. Hänninen/ T. Tuominen (Hyundai i20 WRC)  +46.8

M. Hirvonen/ J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +1:06.8

R. Kubica/ M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +1:16.1

E. Evans/ D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +1:21.4

T. Neuville/ N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +1:22.8

H. Paddon/ J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +1:24.2