
- Ott Tänak si Martin Järveoja au terminat Raliul Europei Centrale pe locul 3, dupa un weekend plin de provocari in etapa a 11-a din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC)
- Adrien Fourmaux si Alexandre Coria au incheiat etapa din Cehia, Austria si Germania pe locul 5 cu modelul Hyundai i20 N Rally1
- Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe au fost nevoiti sa abandoneze dupa accidentul petrecut pe speciala a 15-a
Ott Tänak si Martin Järveoja, copilotul sau, au terminat Raliul Europei Centrale pe pozitia a treia, acesta fiind cel de-al saselea podium obtinut cu echipa Hyundai Shell Mobis World Rally Team in acest sezon. Adrien Fourmaux si Alexandre Coria s-a clasat pe pozitia a cincea, iar Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe au fost nevoiti sa abandoneze dupa accidentul petrecut pe prima proba de duminica.
Ott Tänak si Martin Järveoja s-au luptat pentru un loc pe podium inca de pe prima proba speciala a raliului. Echipajul estonian a fost pe locul secund pana pe PS17 cand a facut o greseala si a pierdut timp in duelul direct cu Elfyn Evans. Ott Tänak a terminat doar pe locul sase pe ultima proba din Raliul Europei Centrale si s-a clasat in final pe pozitia a treia la general. Acesta a fost podiumul cu numarul 17 cu echipa Hyundai Motorsport, Tänak si Järveoja ramanand in continuare implicati in lupta pentru titlurile mondiale la piloti si copiloti.
“Am facut tot ce am putut in acest weekend si trebuie sa fim multumiti cu acest rezultat. A fost un raliu dificil si am avut probleme inca de vineri. Sambata am avut un ritm mai bun, iar duminica, in conditii normale, nu am putu tine pasul cu cei de la Toyota. Mi-a placut lupta de pe probe, dar nu-mi place cand pierd. Am invatat insa foarte multe lucuri utile pentru etapa urmatoare din Japonia si sper ca modificarile pe care le vom face sa ne ajute sa fim mai competitivi”, a spus Ott Tänak.
Adrien Fourmaux si Alexandre Coria, copilotul sau, au terminat ziua de vineri pe locul sase la general, iar sambata au reusit sa urce o pozitie, pana pe 5. In ultima zi, echipajul francez a incercat mai multe setari ca parte a pregatirii pentru Japonia, ultimul raliu pe asfalt din calendar.
“Totul a mers bine in prima parte a raliului, dar apoi masina s-a comportat diferit pe specialele mai alunecoase si denivelate. Am schimbat setarile pe parcursul acestui weekend si am facut progrese pe unele probe, dar am pierdut si mai mult pe altele. In final am incercat doar sa gasesc solutii pentru etapa urmatoare. Stiu ca mai avem multe de imbunatatit si sper ca in Japonia totul sa functioneze mai bine”, a spus Adrien Fourmaux.
Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe, copilotul sau, au avut un weekend dificil care s-a terminat cu o iesire in decor pe prima proba de duminica. Echipajul belgian a lovit un cap de pod pe PS15 si a fost nevoit sa abandoneze.
“Dupa accident am mers cu Martijn direct la centrul medical pentru verificari. As vrea sa le multumesc medicilor de la ambulanta si de la spital care s-au asigurat ca este totul ok cu noi. Revenind la raliu, a fost greseala noastra pe proba. Am fost prea optimist in recunoasteri si notarea din dictare a fost gresita. Stiu ca intr-o etapa pe asfalt cea mai mica greseala poate avea consecinte uriase si asta s-a intamplat azi. Vom face totul pentru a reveni mai puternici in Japonia, iar acum cel mai important este ca suntem bine din punct de vedere medical”, a spus Thierry Neuville.
Dupa Raliul Europei Centrale, echipa Hyundai Motorsport se va pregati intens pentru etapa din Japonia folosind toate informatiile adunate in acest weekend. Echipa va face totul pentru a-i sustine pe Tänak si Järveoja in lupta lor pentru titlurie mondiale.
“In primul rand vreau sa-i felicit pe cei de la Toyota pentru castigarea titlului mondial la constructori. Stiam ca va fi greu pentru noi in acest weekend, dar plecam de aici si cu cateva lucruri pozitive. Totusi este foarte clar ca mai avem multe lucruri de imbunatatit. Matematic mai avem sanse la titlul pilotilor asa ca nu vom renunta la lupta si toata echipa va da totul pentru ca echipajele noastre sa aiba la dispozitie o masina cat mai competitiva in ultimele doua etape din acest sezon”, a spus Andrew Wheatley, directorul sportiv Hyundai Motorsport.
Urmatoarea etapa din Campionatul Mondial de Raliuri se va desfasura in perioada 6 – 9 noiembrie pe probele de asfalt din Raliul Japoniei.
Clasament general Raliul Europei Centrale 2025:
1 | K. Rovanperä | J. Halttunen | Toyota GR Yaris Rally1 | 2:36:20.1 |
2 | E. Evans | S. Martin | Toyota GR Yaris Rally1 | +43.7 |
3 | O. Tänak | M. Järveoja | Hyundai i20 N Rally1 | +49.3 |
4 | T. Katsuta | M. Wydaeghe | Toyota GR Yaris Rally1 | +1:06.8 |
5 | A. Fourmaux | A. Coria | Hyundai i20 N Rally1 | +2:04.6 |
6 | S. Pajari | M. Salminen | Toyota GR Yaris Rally1 | +2:13.9 |
7 | J. McErlean | E. Treacy | Ford Puma Rally1 | +5:48.8 |
8 | O. Solberg | E. Edmondson | Toyota GR Yaris | +8:56.2 |
9 | J. Černý | O. Krajča | Škoda Fabia RS | +10:51.1 |
10 | F. Mareš | R. Bucha | Toyota GR Yaris | +11:21.2 |
Clasament Super Sunday Raliul Europei Centrale 2025:
1 | S. Ogier | 39:56.4 |
2 | E. Evans | +8.0 |
3 | K. Rovanperä | +9.0 |
4 | T. Katsuta | +17.5 |
5 | O. Tänak | +22.0 |
Clasament general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) - (dupa etapa a 12-a):
1 | Toyota Gazoo Racing World Rally Team | 632 puncte |
2 | Hyundai Shell Mobis World Rally Team | 464 p |
3 | M-Sport Ford World Rally Team | 176 p |
4 | Toyota Gazoo Racing World Rally Team 2 | 127 p |
Clasament general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) - (dupa etapa a 12-a):
1 | E. Evans | 247 puncte |
2 | S. Ogier | 234 p |
3 | K. Rovanperä | 234 p |
4 | O. Tänak | 197 p |
5 | T. Neuville | 166 p |
6 | T. Katsuta | 110 p |
7 | A. Fourmaux | 96 p |
8 | S. Pajari | 79 p |
9 | O. Solberg | 64 p |
10 | J. McErlean | 26 p |